Denník N

Cannes 2022: Detektívky z islamského prostredia aj pokračujúce diskusie o Rusku a Ukrajine

Foto - Festival Cannes
Foto – Festival Cannes

Unesená Európa a odvážny islamský svet – tak vyzerá hlavná súťaž po prvej polovici filmového festivalu v Cannes. Kým väčšina filmov prichádzajúcich zo západnej kultúry recykluje svoje štandardné filmové schémy, inovatívne postupy zatiaľ priniesli diela z Iránu či Egypta. Ale aby to nebolo zase také jednoznačné a aby sme boli presní, oba filmy sa nakrúcali v iných krajinách, pretože iránske ani egyptské úrady nedali režisérom povolenie. A obaja režiséri žijú a pracujú v Škandinávii.

Iránsko-dánsky režisér Ali Abbasi sa stal s filmom Svätý pavúk (Holy Spider) nováčikom v hlavnej festivalovej súťaži . Konečne po dlhom čase figuruje z Iránu aj niekto iný než Asghar Farhadi (ktorý je tento rok porotcom), Jafar Panahi či Abbas Kiarostami. Svätý pavúk je nakrútený na motívy skutočnej udalosti. V roku 2001 bol v Iráne

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Filmy

Kultúra

Teraz najčítanejšie