Denník N

Je morálne akceptovateľné bombardovať civilné objekty? Túto otázku si kladie film Prírodopis ničenia

Režisér Sergej Loznica aj vo svojej novinke pracuje s archívnými zábermi. Foto - Festival Cannes
Režisér Sergej Loznica aj vo svojej novinke pracuje s archívnými zábermi. Foto – Festival Cannes

Festival v Cannes predstavil niekoľko slovenských filmárov a projektov, v týchto dňoch patrí k hlavným témam novinka režiséra režiséra Sergeja Loznicu.

„Jednej veci nerozumiem. Ako nám boh môže dať takú krásnu krajinu s toľkými hlúpymi ľuďmi?“ zaznie v slovenčine z plátna na festivale v Cannes. Je to scéna z filmu, ktorý sa premietal v oficiálnom programe v sekcii Cinéfondation. Festival sa prehupol do druhej polovice a tá má aj slovenské stopy, smerujúce k filmovým talentom.

Chlieb náš každodenný

Absolventský film študentky VŠMU Alice Bednárikovej Chlieb náš každodenný sa tento rok dostal medzi šestnásť študentských filmov z celého sveta. Je to sekcia, do ktorej festival vyberá to najlepšie z tvorby novej filmárskej generácie s tým, že pre režisérov a režisérky je to prísľub pokročiť v ďalších rokoch so svojím celovečerným debutom do ďalšej festivalovej sekcie.

Alica Bednáriková sa už svojimi predchádzajúcimi študentskými filmami Nuda alebo Nemoloko dostala do festivalových kruhov. V jej novinke je centrom pozornosti Zoja, ktorá sa vracia na slovenský vidiek do domu, v ktorom žijú spolu tri generácie. Predstavuje postupne členov svojej rodiny a komentuje ich. Až v závere filmu vyjde najavo skutočný dôvod jej návštevy.

Pre začínajúcu režisérku znamená už len výber do prestížnej sekcie hlavného programu v Cannes veľký úspech. Podobne ako výber mladého producenta Jakuba Viktorína do programu

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Filmy

Kultúra

Teraz najčítanejšie