Denník N

Na stavenisku petržalskej električky je pokoj. Materiály zdraželi, stavbári chcú istotu, že mesto zaplatí (+ mapa)

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Nikoho neteší pohľad na stavenisko bez stavebného ruchu, uznáva magistrát. Ak by Bratislava nestihla trať dokončiť do konca roku 2023, chcú na zvyšok prác použiť ďalšie eurofondy.

Začiatok júna 2022 – v okolí Chorvátskeho ramena v bratislavskej Petržalke, kde sa pripravuje predĺženie električkovej trate, je nezvyčajný pokoj. Stavebné práce na novej trati sú totiž výrazne utlmené a to najmä pre zdražovanie energií a stavebných materiálov, najmä ocele, železa, betónu a ropy.

Bratislavský magistrát intenzívne rokuje so stavebníkom, ako situáciu čo najrýchlejšie vyriešiť.

„Predĺženie električkovej trate v Petržalke je dnes najdôležitejší dopravný projekt v Bratislave. Nikoho neteší pohľad na stavenisko bez stavebného ruchu, ktorý takémuto kľúčovému projektu patrí. Vedenie mesta však robí všetko preto, aby situáciu, ktorá vznikla v dôsledku zdražovania, čo najrýchlejšie vyriešilo,“ hovorí vedenie Bratislavy.

Výstavba električkovej trate naprieč Petržalkou je totiž z veľkej väčšiny hradená z eurofondov a pôvodný termín je koniec roku 2023. Dodávateľ stavebných prác podľa magistrátu ešte minulý týždeň deklaroval, že stihne projekt dokončiť včas.

Vedenie mesta vysvetľuje, že ak by aj nestihli všetky práce, z eurofondov zaplatia to, čo vybudujú do konca roku 2023 – a na ďalšie práce sa budú uchádzať o ďalšie eurofondy.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Bratislava

Doprava v Bratislave

Slovensko

Teraz najčítanejšie