Na stavenisku petržalskej električky je pokoj. Materiály zdraželi, stavbári chcú istotu, že mesto zaplatí (+ mapa)

Nikoho neteší pohľad na stavenisko bez stavebného ruchu, uznáva magistrát. Ak by Bratislava nestihla trať dokončiť do konca roku 2023, chcú na zvyšok prác použiť ďalšie eurofondy.
Začiatok júna 2022 – v okolí Chorvátskeho ramena v bratislavskej Petržalke, kde sa pripravuje predĺženie električkovej trate, je nezvyčajný pokoj. Stavebné práce na novej trati sú totiž výrazne utlmené a to najmä pre zdražovanie energií a stavebných materiálov, najmä ocele, železa, betónu a ropy.
Bratislavský magistrát intenzívne rokuje so stavebníkom, ako situáciu čo najrýchlejšie vyriešiť.
„Predĺženie električkovej trate v Petržalke je dnes najdôležitejší dopravný projekt v Bratislave. Nikoho neteší pohľad na stavenisko bez stavebného ruchu, ktorý takémuto kľúčovému projektu patrí. Vedenie mesta však robí všetko preto, aby situáciu, ktorá vznikla v dôsledku zdražovania, čo najrýchlejšie vyriešilo,“ hovorí vedenie Bratislavy.
Výstavba električkovej trate naprieč Petržalkou je totiž z veľkej väčšiny hradená z eurofondov a pôvodný termín je koniec roku 2023. Dodávateľ stavebných prác podľa magistrátu ešte minulý týždeň deklaroval, že stihne projekt dokončiť včas.
Vedenie mesta vysvetľuje, že ak by aj nestihli všetky práce, z eurofondov zaplatia to, čo vybudujú do konca roku 2023 – a na ďalšie práce sa budú uchádzať o ďalšie eurofondy.