Denník N

Netflixu tečie do topánok, novou smernicou mení filozofiu firmy

Podobných hitov ako seriál Stranger Things by Netflix teraz potreboval viac. Foto - Netflix
Podobných hitov ako seriál Stranger Things by Netflix teraz potreboval viac. Foto – Netflix

Americký streamovací gigant stráca divákov, musí preto korigovať svoje smelé plány i zažitú prax.

O streamovacej spoločnosti Netflix sa teraz veľa píše – nič nové. Iná je však forma tej publicity. Z až hrôzy budiaceho IT giganta sa v očiach pozorovateľov firma premenila na úkaz omnoho krehkejší, možno dokonca až ohrozený.

Jasným dôkazom sa zdá byť tridsaťpäťpercentný pád akcií Netflixu tento rok v apríli. Trh tak reagoval na správy, podľa ktorých sa nárast počtu používateľov spoločnosti zastavil, a dokonca došlo aj k drobnejším stratám (aj keď odhliadneme od „zmiznutia“ ruských používateľov, v ktorých krajine je teraz služba nedostupná). V máji potom pád postihol aj akcie ďalších spoločností prevádzkujúcich streaming.

Utrácaním k dominancii

Nejde však iba o jednu streamovaciu spoločnosť. Môže sa stať, že problémy Netflixu predznamenávajú otrasy pre celý trh streamovacích služieb. Stratégia Netflixu bola založená na pokračujúcej expanzii, ktorá sa mala dosiahnuť aj obrovskými investíciami do výroby programov – od roku 2013 do nej Netflix vložil 87 miliárd amerických dolárov, spoločnosť rast financovala aj z úverov.

Ukazuje sa však, že

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Seriály

Kultúra

Teraz najčítanejšie