Denník N

Mediabriefing logoMediaBrífing: Podcasty so zvukmi dažďa či ohňa môžu zarábať tisíce eur mesačne

Dobrý deň, v dnešnom MediaBrífingu okrem iného nájdete:

  • upokojujúce podcasty sú populárne a môžu zarábať tisíce eur mesačne;
  • vo Facebooku končí pravá ruka Marka Zuckerberga;
  • strelec z Texasu sa deťom vyhrážal, tie sú na podobné veci zvyknuté;
  • moderátor TA3 ostro vystúpil proti Matovičovmu plánu na reguláciu televíznych diskusií.
Ilustračné foto – Maurice Sahl/Unsplash/CC

Hoci medzi podcastmi dominujú rozhovory a diskusie, ktoré prinášajú informácie či zábavu, popularitu získavajú aj tie projekty, ktoré prinášajú tiché tóny, upokojujúce zvuky a tzv. biely šum (white noise). Bloomberg si tento trend všíma a jeho redaktorka našla podcastera, ktorý na tom dobre zarába.

  • Biely šum sa používa pri oddychu, meditácii alebo spánku. Ide o zvuky oceánu, dažďa, ohňa, cvrčkov alebo žiab, ale pokojne aj ventilátora, vlaku alebo vysávača, ktoré vraj môžu pomôcť ľahšie uspať dieťa.
  • Todd Moore dal v roku 2009 výpoveď v práci, aby sa mohol naplno venovať svojej aplikácii White Noise. V roku 2019 spustil podcast s názvom „Tmsoft’s White Noise Sleep Sounds“, kde zverejňuje dlhé nahrávky rôznych zvukov, mnohé majú osem až desať hodín, aby poslucháčom vystačili na celý spánok. Moore vraví, že jeho nahrávky majú zhruba 50-tisíc prehratí denne.
  • Moore nepracuje sám, má piatich spolupracovníkov. Jeho podcast má predplatiteľov, ale väčšina ľudí ho počúva zadarmo s reklamami. Tie bývajú vždy na začiatku nahrávky, aby neskôr poslucháčov nerušili. Vďaka reklamám môže zarobiť až 18-tisíc dolárov mesačne.
  • Podobný príbeh má aj Brandon Reed, ktorý v roku 2019 spustil svoj podcast s názvom „12 Hour Sound Machines (no loops or fades)“. Cieľom nebolo vybudovať biznis, len dúfal, že tieto zvuky mu pomôžu uspať jeho dieťa.
  • Na Spotify ponúka Reed tri epizódy zadarmo, zvyšné sú len pre predplatiteľov. Denne má vraj okolo 100-tisíc poslucháčov a viackrát sa tak už objavil v rebríčkoch najpopulárnejších podcastov. Doteraz na predplatnom zarobil už 10-tisíc dolárov. Do svojich nahrávok nechce vkladať reklamu, aby poslucháčov nijako nerušil, hoci si uvedomuje, že tak prichádza o veľké peniaze. „Je mi trápne povedať, koľko peňazí by som tak zarobil,“ povedal pre Bloomberg.

Kontext: Biely šum je dlhodobo populárnym žánrom na YouTube. Ľudia tam nájdu množstvo upokojujúcich zvukov, ale aj videá, napríklad oheň v krbe alebo kvapky dažďa stekajúce po okne. Takéto videá môžu mať milióny prehratí. V našom regióne je populárny napríklad poľský kanál Lulanko alebo české Bílý šum12hodin.


Zásadne zmenila internetový biznis. Vo Facebooku končí pravá ruka Marka Zuckerberga

Sheryl Sandberg. Foto – TASR/AP

Po 14 rokoch končí vo funkcii prevádzkovej riaditeľky spoločnosti Meta Sheryl Sandberg. Stála pri zrode dvoch najúspešnejších reklamných systémov na svete, ktoré

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Mediabriefing logoMediaBrífing

Svet

Teraz najčítanejšie