Denník N

Festival n:ear chce ukázať hudobnú scénu, ktorá má dvanásť tvárí

Vizuál festivalu n:ear na rok 2022
Vizuál festivalu n:ear na rok 2022

Predposledný júlový víkend sa bude v Banskej Štiavnici konať druhý ročník medzinárodnej prehliadky experimentálnej a improvizovanej hudby.

Znie to, ako keby niekto kráčal bosými nohami po Mesiaci. Aj to bola jedna z reakcií na to, čo znelo vlani na prvom ročníku festivalu n:ear v Banskej Štiavnici. Dobre to ilustruje, že tento typ hudby nemusí byť len pre náročných, ale môže osloviť každého, kto rád chodí na koncerty objavovať nové mená a novú hudbu. Kto má radšej prekvapenia než istoty a overené šablóny.

„Ide o hudbu s premysleným konceptom, vznikajúcu v okamihu – tu a teraz. Naším cieľom je hudobne zasýtiť, aj zvukovo prekvapiť. Snažili sme sa o pestrosť, chceme ukázať, že experimentálna a improvizovaná hudba má dvanásť tvárí,“ vysvetľuje Štefan Szabó, ktorý je kurátorom festivalu.

Mladý gitarista a improvizátor pochádza z Rimavskej Soboty. Študoval jazzovú interpretáciu na Janáčkovej akadémii v Brne aj v Dánsku, hral so speváčkou Zuzanou Mikulcovou, je autorom hudby k divadelným hrám a tanečno-pohybovým predstaveniam a v rodnom meste a okolí je dramaturgom koncertných cyklov Ruiny a Hudba v kruhu, kde

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Hudba

Kultúra

Teraz najčítanejšie