Denník N

Oni za to nemôžu – možno, zastavil tanečníkov kričiacich na publikum Ján Ďurovčík pri rozlúčke s Rómeom a Júliou

Foto - Peter Brenkus
Foto – Peter Brenkus

V derniére najznámejšej produkcie Slovenského divadla tanca do popredia vystúpil sám autor, ktorého príbeh kradne drámu aj Shakespearovej klasike.

Premiéra bola v roku 1999, ešte pod Bratislavským divadlom tanca, predchodcom súboru Slovenské divadlo tanca. Takmer dvojhodinová multimediálna tanečná produkcia Rómeo + Júlia v dvesto reprízach prešla Slovensko aj svet. Potom niekoľko rokov stála, až ju začiatkom roku 2020 Ján Ďurovčík obnovil, aby sa s ňou rozlúčil. Spolu s divákmi v Bratislave aj v Kremnici a Martine.

Archaické čaro

Z kultového filmu Baza Luhrmanna Romeo+Juliet sa inšpiroval grafikou názvu, spoločné majú aj vypäté emócie a prepojenie na popkultúru. Tak ako Luhrmann do úst reálne pôsobiacich postáv vkladá Shakespearove repliky, aj Ďurovčík zachováva základnú osnovu, postavy a originálny text Nikitu Slováka, ktorý v podaní o dvadsať rokov mladších hláv hercov z premietanej videoprojekcie – teda Kapuleta Andreja Hryca, Monteka Richarda Müllera, pátera Jána Galloviča, kniežaťa Mateja Landla a Parisa Maroša Kramára vrátane televíznej moderátorky Anety Pariškovej – vyznieva až klasicky.

Filmové hlavy s účinkujúcimi na javisku komunikujú v reálnom čase, čo už dávno nie je novinka, ale

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Divadlo

Kultúra

Teraz najčítanejšie