Denník N

RegioJet chce znovu dusiť súperov, do Viedne začne jazdiť za euro

RegioJet sa spolieha okrem nízkych cien na stevardky na palube a monitory zabudované do sedačiek. Foto – TASR
RegioJet sa spolieha okrem nízkych cien na stevardky na palube a monitory zabudované do sedačiek. Foto – TASR

Český súkromník tvrdí, že na novej linke môže dlhodobo jazdiť za polovičné ceny a bude dokonca v zisku.

Český dopravca RegioJet vstupuje na ďalšiu lukratívnu linku. Od stredy 18. novembra začne autobusmi jazdiť medzi Bratislavou, letiskom Schwechat a Viedňou.

„Naše autobusy budú premávať každú hodinu počas takmer celého dňa,“ uvádza RegioJet v tlačovej správe.

Na tejto trase v súčasnosti jazdia dvaja dopravcovia: Slovak Lines a Blaguss. Bežné jednosmerné lístky u nich stoja okolo 7,5 eura.

RegioJet proti nim nastupuje so svojím tradičným biznis modelom: nasadí extrémne nízku cenu a podľa všetkého bude čakať, kým sa jeho konkurenti stiahnu alebo znížia počet spojov.

„Na novú linku vstupujeme s cenou lístka za jedno euro. Maximálna cena budú štyri eurá,“ hovorí RegioJet.

V e-shope firmy sú už takéto ceny v predaji. Napríklad v piatok 20. novembra ponúka za euro všetky spoje do Viedne, v sobotu je to väčšina spojov s výnimkou niekoľkých ranných autobusov, ktoré stoja štyri eurá.

Udržateľná cena?

Konkurenti RegioJet kritizujú, že jazdí za podnákladové ceny. Za lístok na autobus z Nitry do Bratislavy pýta dve eurá – cestovné u iných dopravcov stojí dvakrát toľko.

V Česku už dokonca majiteľ RegioJetu dostal pokutu za to, že na linke Praha – Brno zneužíval nízkymi cenami dominantné postavenie.

V prípade novej linky do Viedne RegioJet tvrdí, že cena za jedno euro je len akciová. Lístok za štyri eurá je však podľa neho už udržateľný i v budúcnosti.

„Takáto cenová politika nám stačí na to, aby bola linka v zisku. Osobne môžem garantovať, že cena štyri eurá bude cestujúcim dostupná natrvalo,“ hovorí Radim Jančura, majiteľ spoločnosti RegioJet.

Preventívna reakcia

Jeden z konkurentov, spoločnosť Slovak Lines, začala už v lete ponúkať akciové ceny za jedno euro. U nej však ide v lepšom prípade len o pár lístkov na jeden autobus, väčšina z nich stojí stále viac než sedem eur.

„Išlo o vopred plánované akcie v rámci marketingových aktivít. Snažíme sa jednoducho stále zvyšovať komfort našich cestujúcich,“ povedal k tomu v auguste generálny riaditeľ Peter Sádovský.

Druhý konkurent, Blaguss, naopak, nedávno uviedol, že zatiaľ so žiadnymi cenovými novinkami nepočíta.

„Dlhodobo poskytujeme kvalitné služby a už teraz máme väčšinu jázd vypredaných. Nedáva zmysel, aby sme nasadzovali nejaké dampingové ceny,“ povedal v lete konateľ Blagussu Richard Tarbuk.

Teraz najčítanejšie