Obnovme staré dobré moskviče, zavelil starosta Moskvy. V čom Rusi jazdiť chcú a v čom budú

Odveká túžba Ruska byť čo najväčším narazila v automobilovom priemysle na vážne limity: nie všetko, čo ruské automobilky vyprodukovali, bolo pripravené jazdiť. Teraz však Rusi jedným hlasom volajú: nás žiadne sankcie nezlomia, poďme dať prednosť vlastným autám, moskvičom, okám i tankom.
„Presadneme do svojich vlastných áut! Obnovíme výrobu moskvičov! Nenecháme sa ponižovať airbagmi a centrálnym zamykaním,“ znie z ruských úst presvedčivo. Sankcie uvalené na Rusko po tom, čo prepadlo Ukrajinu, sa zatiaľ príliš neprejavili v chladničkách Rusov a už vôbec nie na ich svedomí, zato udreli na ruský automobilový priemysel. Odvetvie špecifické a pre Rusov akosi symbolické.
Ruské automobilky zamrzli. Buď stoja úplne, oficiálne majú dovolenku, alebo vyrábajú v dosť obmedzenom rozsahu to, na čo majú materiál. Železo nechýba. Zato všetky zložitejšie, sofistikovanejšie a elektronikou zaťažené súčiastky áno.
Späť do minulého storočia k žigulíkom a volgám
Zahraničné firmy buď z Ruska odišli celkom, alebo zastavili svoju prevádzku. Napríklad Nissan až do jari 2023. Volkswagen pre sankcie nemôže v Nižnom Novgorode kompletizovať ani škodovky, ani volkswageny. Nejasný je tiež osud v Rusku montovaných peugeotov, citroenov, oplov, mitsubishi, mázd a toyot, hyundaiov, fordov či mercedesov.
Najväčšou ranou je