Denník N

Aliancia za rodinu vytiahla bilbordy, režiséra spotu taja

Bilbord Aliancie za rodinu. Foto N - Tomáš Benedikovič
Bilbord Aliancie za rodinu. Foto N – Tomáš Benedikovič

Kampaň kresťanských aktivistov pokračuje v náhradnom režime. Po spote s homosexuálnym párom nabáda nosiť biele stužky.

Spot, v ktorom si pre dieťa v náhradnej rodine príde homosexuálny pár, je zatiaľ jediný, ktorý Aliancia za rodinu nechala vyrobiť. Keďže ho odmietli vysielať televízie, koluje len po internete.

Na serveri Youtube ho do pondelka podvečera spustilo takmer 50-tisíc ľudí a na kresťanskom webe postoy.sk ho videlo viac ako 61-tisíc návštevníkov.

„Je to jediný spot, ktorý máme,“ povedal Denníku N jeden z hovorcov aliancie Peter Kremský. Meno režiséra ani reklamnú agentúru, ktorá spot vyrobila, nechce zverejniť „pre netolerantné správanie odporcov referenda a snahy zdiskreditovať jeho podporovateľov“.

Trochu iná adopcia

Odporcovia referenda okrem schematizmu spotu kritizujú aj to, že ukazuje nereálny stav – po prekvapené dieťa príde mužský pár. Deti sa u nás homosexuálnym párom na adopcie nedávajú a pred osvojením sa dieťa s budúcimi adoptívnymi rodičmi postupne zoznamuje a žiadne prekvapenie ho tak nečaká.

„Áno, spot zvyčajne prenáša emocionálnu informáciu a jeho úlohou je zaujať, je propagačný, a nie informačný,“ hovorí o nereálnej situácii v spote Kremský. „Od spotu nemožno očakávať, že bude presným opisom faktov, vždy je zjednodušujúci.“

https://www.youtube.com/watch?v=_RcmF68WUtE

 

Iniciátori referenda musia teraz pre odmietnutie televízií meniť stratégiu, hovorí Kremský. Aliancia za rodinu chce na kampaň minúť okolo 110-tisíc eur.

V posledných dňoch sa po Slovensku začali objavovať bilbordy aliancie. Je na nich chlapec, zrejme ten z televíznej reklamy, a opäť kreslí rodinu s otcom a mamou.

V Bratislave ich je podľa informácií Denníka N pomerne málo a aktivisti veľkú väčšinu z nich nechali vylepiť v regiónoch. Koľko bilbordov si objednali, Kremský nepovedal.

Malo by teda ísť o menej rozsiahlu kampaň, než mali hlavní kandidáti pred poslednými prezidentskými voľbami. Milan Kňažko priznal 165-tisíc eur, Pavol Hrušovský 270-tisíc a Andrej Kiska viac ako milión eur.

Spoznáte ich podľa bielej stužky

Na rozdiel od prezidentských volieb majú kresťanskí aktivisti za sebou katolícku cirkev, ktorá sa do kampane cez kňazov zapája, a veľké množstvo dobrovoľníkov z kresťanskej komunity a rôznych spolkov. Referendum nepriamo podporuje aj KDH.

Aktivisti rozbiehajú aj ďalšiu časť kampane. Ich sympatizanti totiž začínajú na oblečení nosiť biele stužky. „Budeme ľudí vyzývať, aby sa nebáli a vyjadrili svoju podporu referendu bielou stužkou,“ vraví Kremský.

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Teraz najčítanejšie