Denník N

Mediabriefing logoMediaBrífing: Facebook sa v najbližších dňoch zásadne zmení, ovplyvní to používateľov, firmy aj médiá

Dobrý deň, v dnešnom MediaBrífingu sa okrem iného dočítate:

  • Facebook mení newsfeed, ľudia by ho mali používať inak;
  • Facebook testuje aj možnosť mať na sieti až päť rôznych identít;
  • voliči ĽSNS si najviac veria, že dokážu odhaliť dezinformácie;
  • šéfkou spravodajstva RTVS sa stane Mária Hlucháňová.
Ilustračné foto – Annie Spratt / Unsplash / CC

V uplynulých týždňoch sa mnohí ľudia ponosovali, že Instagram im už nefunguje tak ako kedysi. Nachádzajú na ňom menej relevantného obsahu, pretože hlavný „feed“ príspevkov zaplavili odporúčania na obsah, ktorý by sa im podľa algoritmov mohol páčiť, a to na úkor príspevkov od priateľov a účtov, ktoré sledovali. V najbližších dňoch sa podobným štýlom zmení aj Facebook.

Čo sa chystá: Na Facebooku budú ľudia vidieť viac obsahu od účtov, ktoré nesledujú, ale sú na sieti populárne. Príspevky bude vyberať umelá inteligencia. V tejto súvislosti spoločnosť predstavila dva nové „feedy“ príspevkov:

  • „Home“ bude to prvé, čo ľudia uvidia po zapnutí mobilnej aplikácie Facebooku. Doposiaľ tento feed ponúkal najmä príspevky priateľov, stránok a skupín, ktoré sledujeme. Po novom to bude miesto na objavovanie nového obsahu, ktorý bude personalizovaný pre každého používateľa. Bude tam už teda menej príspevkov od ľudí, ktorých poznáme, a viac zvieratiek, tančekov, zábavných videí a podobne.
  • „Feeds“ bude novou záložkou, v ktorej používatelia nájdu obsah od svojich priateľov, sledovaných stránok a skupín. Príspevky budú zoradené chronologicky od najnovších po najstaršie. V tomto feede nebude obsah z odporúčacích algoritmov.

V oboch feedoch sa budú zobrazovať reklamy a platené príspevky.

Nejde len o krátkodobý experiment, ale o zmenu, ktorá sa dotkne všetkých používateľov. Sociálna sieť oznámila, že mobilné aplikácie na iOS a Androide sa zmenia v priebehu budúceho týždňa.

Ako sa zmenia záložky na aplikácii Facebooku na iPhone. Zdroj – Meta

Prečo sa to mení: Sociálna sieť tvrdí, že jej cieľom je priblížiť ľuďom nový obsah a nových zaujímavých tvorcov, no skutočnou príčinou je úspech sociálnej siete TikTok. Počet jej používateľov veľmi rýchlo rastie a ľudia na nej trávia stále viac času.

Keďže Facebook a Instagram nevedia svojmu čínskemu rivalovi úplne konkurovať, skúšajú jeho tromfy skopírovať. Preto spustili klon krátkych videí z TikToku a nazvali ich Reels, teraz sa inšpirujú aj nastavením hlavného feedu. TikTok totiž uspel aj vďaka tomu, že vie ľuďom vyberať ten najzaujímavejší obsah z celého sveta a udržať ich pri obrazovke pokojne aj desiatky minút.

Facebook skopírovaním tejto stratégie bude menej sociálnou sieťou a viac platformou na zábavu.

Prečo je to dôležité: Pre ľudí, ktorí nechcú na sociálnych sieťach bezcieľne zabíjať čas, ale chcú z nich čerpať relevantné informácie z osobne vybraných zdrojov, bude nevyhnutné

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Facebook

Hoaxy a propaganda

Mediabriefing logoMediaBrífing

Slovensko, Svet

Teraz najčítanejšie