Denník N

Reklamu na referendum pustí TV Lux, zaplatené za to nedostane

Aliancia za rodinu na webe zháňala diskutérov, tvrdí, že ich nepoužíva. Foto N - Tomáš Benedikovič
Aliancia za rodinu na webe zháňala diskutérov, tvrdí, že ich nepoužíva. Foto N – Tomáš Benedikovič

Súkromné televízie aj verejnoprávna RTVS odmietli odvysielať reklamu o referende. Televízia Lux v nej problém nevidí.

Od stredy začne televízia Lux uverejňovať reklamné spoty Aliancie za rodinu, kde vyzýva k účasti na referende o rodine 7. februára.

Spoty odmietli všetky súkromné televízie aj verejnoprávna RTVS. „TV LUX nevidí problém v ich odvysielaní, nakoľko spĺňajú zákonné normy Slovenskej republiky,“ vysvetľuje hovorkyňa televízie Lux Eva Hrešková.

Reklamu by televízia Lux mala zverejniť 250-krát. Do referenda ostáva 18 dní, vychádza to teda na 13 odvysielaných spotov denne. „Spot bude nasadzovaný v priebehu celého vysielacieho dňa,“ hovorí Hrešková.

Televízia priamo od Aliancie peniaze za uvedenie reklamy nedostane. „Priestor na vysielanie spotu vyčlenil jeden z vlastníkov TV LUX – Konferencia biskupov Slovenska,“ vysvetľuje hovorkyňa.

Odporcovia referenda vyčítajú spotu, že zavádza pri zobrazení adopcie. Klip totiž ukazuje ako si po malého chlapca, ktorý je v pestúnskej rodine, príde pár gejov. Chlapec sa začudovane pýta, kde je mama.

Homosexuálne páry si pritom u nás deti neadoptujú, zákon adopciu umožňuje iba manželom, alebo „osamelej osobe“. Pred osvojením sa dieťa navyše s budúcimi adoptívnymi rodičmi postupne zoznamuje a neodchádza s nimi hneď na prvom stretnutí.

„Slovenská republika je pluralitnou spoločnosťou. Je prirodzené, že v rámci slobody slova môžu na jednu problematiku existovať viaceré názory,“ komentuje to hovorkyňa televízie.

Ostatné televízie spot odmietli napríklad preto, že druhá strana nebude mať rovnaký priestor.

Teraz najčítanejšie