Denník N

Reklamu na referendum pustí TV Lux, zaplatené za to nedostane

Aliancia za rodinu na webe zháňala diskutérov, tvrdí, že ich nepoužíva. Foto N - Tomáš Benedikovič
Aliancia za rodinu na webe zháňala diskutérov, tvrdí, že ich nepoužíva. Foto N – Tomáš Benedikovič

Súkromné televízie aj verejnoprávna RTVS odmietli odvysielať reklamu o referende. Televízia Lux v nej problém nevidí.

Od stredy začne televízia Lux uverejňovať reklamné spoty Aliancie za rodinu, kde vyzýva k účasti na referende o rodine 7. februára.

Spoty odmietli všetky súkromné televízie aj verejnoprávna RTVS. „TV LUX nevidí problém v ich odvysielaní, nakoľko spĺňajú zákonné normy Slovenskej republiky,“ vysvetľuje hovorkyňa televízie Lux Eva Hrešková.

Reklamu by televízia Lux mala zverejniť 250-krát. Do referenda ostáva 18 dní, vychádza to teda na 13 odvysielaných spotov denne. „Spot bude nasadzovaný v priebehu celého vysielacieho dňa,“ hovorí Hrešková.

Televízia priamo od Aliancie peniaze za uvedenie reklamy nedostane. „Priestor na vysielanie spotu vyčlenil jeden z vlastníkov TV LUX – Konferencia biskupov Slovenska,“ vysvetľuje hovorkyňa.

Odporcovia referenda vyčítajú spotu, že zavádza pri zobrazení adopcie. Klip totiž ukazuje ako si po malého chlapca, ktorý je v pestúnskej rodine, príde pár gejov. Chlapec sa začudovane pýta, kde je mama.

Homosexuálne páry si pritom u nás deti neadoptujú, zákon adopciu umožňuje iba manželom, alebo „osamelej osobe“. Pred osvojením sa dieťa navyše s budúcimi adoptívnymi rodičmi postupne zoznamuje a neodchádza s nimi hneď na prvom stretnutí.

„Slovenská republika je pluralitnou spoločnosťou. Je prirodzené, že v rámci slobody slova môžu na jednu problematiku existovať viaceré názory,“ komentuje to hovorkyňa televízie.

Ostatné televízie spot odmietli napríklad preto, že druhá strana nebude mať rovnaký priestor.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Slovensko

Teraz najčítanejšie