Platiť či neplatiť za parkovanie v Bratislave: ako sa doteraz darí Vallovej parkovacej politike

Do nového parkovania sa zapojila už veľká časť širšieho centra Bratislavy, vydali takmer 15-tisíc parkovacích kariet, čo je zhruba polovica domácností zo zapojených zón.
„Bratislavčania by za parkovanie platiť nemali,“ povedal pri ohlásení svojej kandidatúry na primátora Rudolf Kusý a pokúsil sa tak z parkovania spraviť jednu z hlavných tém volebnej kampane.
Súčasný starosta bratislavského Nového Mesta (s podporou Sme rodina, KDH, Za ľudí a Dobrej voľby) tvrdí, že za parkovanie by mali platiť len „cezpoľní“, prípadne by parkovné od Bratislavčanov mali vyberať len v lokalitách, kde sú s parkovaním veľké problémy, ako napríklad v lokalite ružinovských 500 bytov či pri Národnom tenisovom centre.
Za primátora Matúša Valla spustila Bratislava po rokoch odkladov novú parkovaciu politiku a najmä v posledných mesiacoch sa do nej zapájajú celé veľké štvrte, ich obyvatelia sa môžu zaregistrovať cez systém PAAS.
„Nepoznáme porovnateľne veľké európske mesto, kde by podobný systém parkovania ako v Bratislave zavedený nebol,“ hovorí magistrát na margo Kusého slov.
Dnes už s novými pravidlami parkujú vo veľkej časti Starého Mesta a Ružinova a v menších oblastiach Petržalky (Dvory 4), Nového Mesta (v časti Tehelné pole) a v Krasňanoch v Rači.
Pozreli sme sa na to, ako sa obyvateľom týchto častí mesta zmenil život, koľko ľudí sa už zapojilo a aký efektívny je tento systém.