Denník N

Logo MediabrífingMediaBrífing: YouTube umožní zarábať aj na krátkych videách

Dobrý deň, v dnešnom MediaBrífingu sa pozrieme na tieto témy:

  • YouTube umožní zarábať aj na krátkych videách,
  • televízia TA3 a denník Pravda sa stále viac zbližujú,
  • konšpirátor Alex Jones zúri, že jeho kniha nie je medzi bestsellermi
  • a ďalšie správy o médiách.
Ilustračný obrázok – YouTube

YouTube ukázal, ako bude možné zarábať na krátkych videách v sekcii Shorts, ktorá je vlastne kópiou čínskej sociálnej siete TikTok. Hneď na úvod treba povedať, že to nebude úplne jednoduché a peniaze uvidia len úspešnejší tvorcovia.

Ako to bude fungovať: Od budúceho roku sa aj autori Shorts, teda vertikálnych videí s dĺžkou do 60 sekúnd, môžu prihlásiť do tzv. YouTube Partner Program.

  • Podmienkou je, že musia mať aspoň 1000 odberateľov a ich krátke videá musia mať aspoň 10 miliónov prehratí za posledných 90 dní. Pre porovnanie, pri „normálnych“ videách je požiadavka tiež tisíc odberateľov a k tomu 4000 hodín prehratého videa za posledných 12 mesiacov.
  • Podobne ako TikTok, aj YouTube vytvorí fond a do neho presunie (neznáme percento) výnosov z reklamy.
  • Reklama sa bude zobrazovať medzi jednotlivými videami.
  • Medzi tvorcov Shorts sa z fondu rozdelí 45 percent zdrojov v závislosti od počtu prehratí. Zvyšných 55 percent dostanú hudobné štúdiá za licencie k hudbe vo videách.

Detaily vysvetlil youtuber Hank Green, ktorý tiež pripomenul, že tvorcovia „normálnych“ videí si doposiaľ delili 55 percent zdrojov, pri krátkych videách to teda bude menej, len 45 percent.

Prečo je to dôležité: Shorts sú v podstate instantnou a jednoduchou zábavou. Mnohých ľudí tieto krátke videá rušia a „tiktokizácia“ všetkých veľkých online platforiem ich otravuje. Zároveň však čísla ukazujú, že sledovanosť krátkych videí prudko stúpa. Facebook už napríklad presmeroval svoje výskumné tímy, aby sa sústredili výlučne na inovácie v segmente krátkych videí.

YouTube chápe, že ak nechce stratiť krok s rýchlo rastúcim TikTokom, musí si získať a udržať šikovných a kreatívnych tvorcov. Pri normálnych videách firma vraj za posledné tri roky rozdala 50 miliárd dolárov, teraz rozširuje platby aj na Shorts.

Čo ešte treba vedieť: Priemerný používateľ v USA strávi pri TikToku 94 minút denne (medziročne o 9 percent viac), na YouTube 73 minút (+ 3%), na Instagrame

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Logo MediabrífingMediaBrífing

Slovensko, Svet

Teraz najčítanejšie