Denník N

Školský týždeň: Opakovanie ročníka chcú obmedziť, na podporu detí však peniaze zatiaľ nie sú

Ministerstvo školstva navrhlo, aby deti nemohli prepadnúť častejšie ako raz na prvom, raz na druhom stupni a raz na strednej škole. Dnešné opakované prepadávanie znamená, že deti sa nikdy nedostanú do deviateho ročníka.

Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, nezávislá analytická a výskumná organizácia, ktorej cieľom je najmä na základe dát a výsledkov výskumu zlepšovať kvalitu školstva. Podporiť ho môžete tu.

Ministerstvo školstva navrhlo, aby sa obmedzilo, koľkokrát deti môžu opakovať ročník. Dnes môžu deti, ktoré nestíhajú s učivom, opakovať ročník prakticky neobmedzene. Hoci podľa ministerskej metodiky by deti mali viackrát opakovať ročník len výnimočne, takéto prípady nie sú až také zriedkavé. A to často vedie k tomu, že deti odchádzajú zo vzdelávania, skôr než vôbec stihnú dokončiť základnú školu.

Proti návrhu ministerstva sa postavilo viacero aktérov, ktorí v školstve pôsobia. Je teda obmedzenie opakovania ročníka v podobe, v akej ho ministerstvo predložilo, dobrý nápad? Aké sú riziká tohto návrhu a na čom stoja argumenty odporcov tejto zmeny?

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Školský týždeň

Každý štvrtok v spolupráci s expertmi z Centra vzdelávacích analýz prináša Školský týždeň najdôležitejšie informácie zo školstva, analýzy a návrhy, ako zmeniť vzdelávanie.

Školstvo

Komentáre, Slovensko

Teraz najčítanejšie