Denník N

Školský týždeň: Opakovanie ročníka chcú obmedziť, na podporu detí však peniaze zatiaľ nie sú

Ministerstvo školstva navrhlo, aby deti nemohli prepadnúť častejšie ako raz na prvom, raz na druhom stupni a raz na strednej škole. Dnešné opakované prepadávanie znamená, že deti sa nikdy nedostanú do deviateho ročníka.

Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, nezávislá analytická a výskumná organizácia, ktorej cieľom je najmä na základe dát a výsledkov výskumu zlepšovať kvalitu školstva. Podporiť ho môžete tu.

Ministerstvo školstva navrhlo, aby sa obmedzilo, koľkokrát deti môžu opakovať ročník. Dnes môžu deti, ktoré nestíhajú s učivom, opakovať ročník prakticky neobmedzene. Hoci podľa ministerskej metodiky by deti mali viackrát opakovať ročník len výnimočne, takéto prípady nie sú až také zriedkavé. A to často vedie k tomu, že deti odchádzajú zo vzdelávania, skôr než vôbec stihnú dokončiť základnú školu.

Proti návrhu ministerstva sa postavilo viacero aktérov, ktorí v školstve pôsobia. Je teda obmedzenie opakovania ročníka v podobe, v akej ho ministerstvo predložilo, dobrý nápad? Aké sú riziká tohto návrhu a na čom stoja argumenty odporcov tejto zmeny?

Blahoželáme, máte dobrých priateľov!

Tento článok je normálne zamknutý, ale vy si ho môžete prečítať zadarmo vďaka tomu, že váš priateľ Centrum vzdelávacích analýz je predplatiteľom Denníka N a článok vám venoval. Stačí zadať váš e-mail, nebojte sa, nikdy ho nepredáme inej firme.

Alebo môžete .

Školský týždeň

Každý štvrtok v spolupráci s expertmi z Centra vzdelávacích analýz prináša Školský týždeň najdôležitejšie informácie zo školstva, analýzy a návrhy, ako zmeniť vzdelávanie.

Školstvo

Komentáre, Slovensko

Teraz najčítanejšie