Denník N

Školský týždeň: Len vyššie učiteľské platy nestačia, potrebujeme zlepšiť aj pracovné prostredie v školách

Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, nezávislá analytická a výskumná organizácia, ktorej cieľom je najmä na základe dát a výsledkov výskumu zlepšovať kvalitu školstva. Podporiť ho môžete tu.

Na Slovensku sa téma pracovných podmienok učiteliek a učiteľov často zužuje len na otázku ich platového ohodnotenia. Na jednej strane je to pochopiteľné – učiteľské platy sú u nás pomerne nízke. V roku 2020 zarábali učiteľky a učitelia na Slovensku len 77 percent toho, čo zarobili ľudia s vysokoškolským vzdelaním. Priemer krajín OECD bol pritom 90 percent. Za ostatné dva roky sa situácia zrejme ešte zhoršila.

Platové podmienky však nie sú jediným faktorom, ktorý vplýva na kvalitu pracovného prostredia v školách. Aké ďalšie pracovné podmienky by sme mali zohľadňovať, ak chceme zabezpečiť, aby sa učiteľkám a učiteľom pracovalo dobre? A ako sa nám darí tieto podmienky vytvárať?

Lepšie podmienky, učitelia neodchádzajú, deti sa učia lepšie

Lepšie pracovné podmienky učiteliek a učiteľov sú

Blahoželáme, máte dobrých priateľov!

Tento článok je normálne zamknutý, ale vy si ho môžete prečítať zadarmo vďaka tomu, že váš priateľ Centrum vzdelávacích analýz je predplatiteľom Denníka N a článok vám venoval. Stačí zadať váš e-mail, nebojte sa, nikdy ho nepredáme inej firme.

Alebo môžete .

Rodičovstvo

Školský týždeň

Každý štvrtok v spolupráci s expertmi z Centra vzdelávacích analýz prináša Školský týždeň najdôležitejšie informácie zo školstva, analýzy a návrhy, ako zmeniť vzdelávanie.

Školstvo

Komentáre, Slovensko

Teraz najčítanejšie