O malej nálepke a veľkom dúhovom logu Montrealu Canadiens
Mám šťastie, že môžem sledovať začiatky Juraja Slafkovského v NHL priamo v Montreale. Veľa známych mi teraz píše, nech im prinesiem nejaký suvenír – šiltovku, dres, tričko či šálku.
Keď som sa bol v oficiálnom fanúšikovskom obchode pozrieť prvýkrát, suvenírom s dúhovým logom Canadiens som neprikladal nejakú pozornosť. Pripadalo mi totiž úplne obyčajné, normálne a všedné, že tam sú.
Druhýkrát som bol v obchode už po vražde dvoch mladých queer ľudí, ktorá otriasla Slovenskom.
Bol som sa najmä pozrieť, či už majú aj tričká so Slafkovského menovkou a číslom (nie, nemajú, hoci už druhý týždeň „každú chvíľu majú prísť“).
Minulý týždeň som so zdesením počúval slová majiteľa Teplárne Romana Samotného, ktorý hovoril aj o tom, ako mu denne zoškrabávali malú dúhovú nálepku s rozmerom 5×5 cm, ktorú mali pred svojím podnikom, kde došlo k brutálnej vražde Matúša Horvátha a Juraja Vankuliča.
Zdalo sa mi to ako z iného sveta či skôr storočia. Predpokladám, že fanúšikmi Juraja Slafkovského a Montrealu Canadiens budú na Slovensku veľmi rôznorodí ľudia. Možno je preto dobré si ukázať, ako to vyzerá v oficiálnom fanshope Montrealu priamo pri štadióne Bell Centre.
Čo zmenila dúhová edícia dresov pre konzervatívnych fanúšikov Canadiens?