Denník N

Školský týždeň: V školách potrebujeme viac pedagogického personálu, štátny rozpočet to však nevidí

shooty vacsina mensinova vlada heger matovic

Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, nezávislá analytická a výskumná organizácia, ktorej cieľom je najmä na základe dát a výsledkov výskumu zlepšovať kvalitu školstva. Podporiť ho môžete tu.

Jednou z nášľapných mín návrhu rozpočtu na budúci rok je, že ráta so znižovaním počtu pedagogičiek a pedagógov. Na druhej strane však zároveň počíta s tým, že detí v školách pribudne.

Čo teda môžeme očakávať? A aké dôsledky môže mať, ak rozpočet nebude zodpovedať skutočným potrebám?

Ministerstvo financií tvrdí, že plánuje navýšiť počet učiteliek a učiteľov, v skutočnosti ráta s poklesom

návrhu rozpočtu sa píše, že počet detí na základných a stredných školách stúpne, a preto sa zvýši aj počet pedagogických a odborných zamestnancov a zamestnankýň. Podľa rozpočtu by ich do škôl malo pribudnúť približne 500. Pri bližšom pohľade však zistíme, že rozpočet v skutočnosti ráta s poklesom pedagogičiek a pedagógov. Prečo?

Hlavný problém spočíva v tom, že nárast

Blahoželáme, máte dobrých priateľov!

Tento článok je normálne zamknutý, ale vy si ho môžete prečítať zadarmo vďaka tomu, že váš priateľ Centrum vzdelávacích analýz je predplatiteľom Denníka N a článok vám venoval. Stačí zadať váš e-mail, nebojte sa, nikdy ho nepredáme inej firme.

Alebo môžete .

Školský týždeň

Každý štvrtok v spolupráci s expertmi z Centra vzdelávacích analýz prináša Školský týždeň najdôležitejšie informácie zo školstva, analýzy a návrhy, ako zmeniť vzdelávanie.

Školstvo

Komentáre, Slovensko

Teraz najčítanejšie