Denník N

Školský týždeň: Slovensko splnilo ďalší balík úloh z plánu obnovy. Čo to znamená pre vzdelávanie?

Vznikol manuál na odstraňovanie bariér v školách, zjednodušili uznávanie diplomov cudzincov a vysoké školy budú hodnotiť a financovať aj podľa ich vedeckého výkonu.

Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, nezávislá analytická a výskumná organizácia, ktorej cieľom je najmä na základe dát a výsledkov výskumu zlepšovať kvalitu školstva. Podporiť ho môžete tu.

Pred dvoma týždňami Slovensko podalo druhú žiadosť o platbu z plánu obnovy v celkovej výške 815 miliónov eur. Peniaze z plánu obnovy sú naviazané na splnenie dohodnutých úloh a medzi zmenami, na základe ktorých by sme mali dostať druhú platbu, sú aj reformy v oblasti vzdelávania.

Pozrime sa, o aké zmeny ide, ako kvalitne boli vypracované a či od nich môžeme očakávať, že prispejú k lepšej kvalite vzdelávania na Slovensku.


1. Vznikol manuál, ako odstraňovať fyzické bariéry v školách, a analýza, ktorú na nič nepoužili

Prvá úloha sa týkala odstraňovania bariér pre deti so zdravotným znevýhodnením. Tieto deti môžu mať na Slovensku problém nájsť vhodnú školu, ktorú by mohli navštevovať, pretože priestory škôl nie sú prispôsobené ich potrebám. To môže viesť až k tomu, že predčasne vypadnú zo vzdelávania alebo budú navštevovať školu, ktorá je ďaleko, menej kvalitná alebo sa zameriava na iný odbor, než o aký majú záujem.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Rodičovstvo

Školský týždeň

Každý štvrtok v spolupráci s expertmi z Centra vzdelávacích analýz prináša Školský týždeň najdôležitejšie informácie zo školstva, analýzy a návrhy, ako zmeniť vzdelávanie.

Školstvo

Komentáre, Slovensko

Teraz najčítanejšie