Denník N

Presýtenosť obrazom paradoxne prináša nové možnosti

Inštalácia: More je vo vajci - Bohyňa Nut. Foto - Kateřina Durďaková
Inštalácia: More je vo vajci – Bohyňa Nut. Foto – Kateřina Durďaková

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

V rámci festivalu Mesiac fotografie Galéria mesta Bratislavy otvorila výstavu s názvom Tekuté piesky, ktorú zastrešuje Nadácia Miloty Havránkovej. Z vystavených diel ma oslovila práca na papieri od fotografky Ester Sabik vytvorená technikou kyanotypie. O diele s názvom Bohyňa Nut sme sa s autorkou porozprávali v novej epizóde podcastu Oči dokorán.

Ako prišlo k osloveniu na výstavu?

Na konci augusta ma oslovila Nadácia Miloty Havránkovej. Jedným z jej partnerov je aj Vysoká škola výtvarných umení, ktorá im poskytuje zoznam absolventov, ale aj študentov fotografie. Následne rada vyberie jedného, ktorý spĺňa určité kritériá alebo je pre nich vhodným adeptom na výstavu.

Fotografia Bohyňa Nut ma oslovila aj preto, lebo má maliarske kvality. Pochádzaš z rodiny, v ktorej bola tvorba bežnou súčasťou dňa. Tvoja mama je maliarka a otec architekt. Aký máš vzťah k maliarskemu médiu a aký má dosah na tvoju tvorbu?

S maľbou som vyrastala a mám k nej silný a blízky vzťah, avšak aj prirodzený rešpekt. A to hlavne vďaka mame.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Oči dokorán

Vizuálne umenie

Kultúra

Teraz najčítanejšie