Denník N

Spoločnosť je až príliš polarizovaná, je načase s tým niečo robiť, hovoria iniciátori projektu, ktorý v Košiciach spája kultúrne priestory

Baletné predstavenie Carmen Štátneho divadla Košice uviedli v rámci projektu Medziscéna v Tabačke Kulturfabrik. Foto - Joseph Marčinský
Baletné predstavenie Carmen Štátneho divadla Košice uviedli v rámci projektu Medziscéna v Tabačke Kulturfabrik. Foto – Joseph Marčinský

Štátne divadlo Košice a kultúrne centrum Tabačka spojil divadelný projekt Medziscéna. Tento víkend uviedli prvú spoločnú koprodukčnú inscenáciu Otočte kone! (Smrť Jozefa Chovanca).

Najdlhšie hrané dielo z repertoáru baletu Štátneho divadla Košice malo v septembri špeciálne uvedenie.

Tanečníci prvýkrát po vyše dvadsiatich rokoch od premiéry odohrali baletné predstavenie Carmen v iných priestoroch než vo svojej domovskej historickej budove. Dejiskom Carmen sa stalo kultúrne centrum Tabačka. Prvá časť predstavenia prebiehala na nádvorí, pokračovalo sa v bistre pred barovým pultom a záverečný duet sa odohral v záhrade.

Bol z toho zážitok pre tanečníkov aj pre divákov. „Predstavenie sme v minulosti hrali už veľakrát, no nikdy to nebolo také kontaktné a na telo ako teraz. Malo to veľmi ľudský rozmer,“ vraví Andrej Petrovič, umelecký šéf baletu súčasného tanca Štátneho divadla Košice.

Dôvodom tohto prepojenia je projekt Medziscéna, ktorý chce nadviazať spoluprácu medzi zriaďovanou a nezriaďovanou kultúrnou inštitúciou prostredníctvom súčasného dramatického a tanečného umenia. Výsledkom však nie je iba netradičné zdieľanie priestorov, ale aj prvá koprodukčná inscenácia.

Baletné predstavenie Carmen Štátneho divadla Košice uviedli v rámci projektu Medziscéna v Tabačke Kulturfabrik. Foto – Joseph Marčinský
Baletné predstavenie Carmen Štátneho divadla Košice v Tabačke Kulturfabrik. Foto – Joseph Marčinský
Baletné predstavenie Carmen Štátneho divadla Košice v Tabačke Kulturfabrik. Foto – Adam Bielik
Baletné predstavenie Carmen Štátneho divadla Košice v Tabačke Kulturfabrik. Foto – Joseph Marčinský

Z bodu A do bodu B a naspäť

Projekt Medziscény začal vznikať už v časoch pandémie a vychádzal z praktických požiadaviek, no boli za ním aj iné motivácie.

Andrej Petrovič kedysi pôsobil v nezávislej kultúrnej sfére. Keď nastúpil do Štátneho divadla, tak

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Divadlo

Košice

Kultúra

Teraz najčítanejšie