Denník N

Školský týždeň: Nové dáta ukazujú, že do škôlky nechodia všetci predškoláci a ročník opakuje výrazne menej žiakov

Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, nezávislá analytická a výskumná organizácia, ktorej cieľom je najmä na základe dát a výsledkov výskumu zlepšovať kvalitu školstva. Podporiť ho môžete tu.

Ministerstvo školstva zverejnilo čerstvé údaje o materskýchzákladných školách zo začiatku školského roka. Môžeme z nich vyčítať, ako sa vyvíja počet škôl, zamestnancov a zamestnankýň v školstve či aké sú charakteristiky detí, ktoré školy navštevujú.

Dnes sa pozrieme na dva dôležité ukazovatele. Prvým je vývoj počtu päťročných detí v materských školách. Zvýšiť účasť týchto detí na predškolskom vzdelávaní je jedna z kľúčových úloh v pláne obnovy.

Druhým dôležitým ukazovateľom je počet detí, ktoré opakujú ročník na základnej škole. Tento ukazovateľ nám poskytuje čiastočný obraz o úspešnosti detí vo vzdelávaní.

1. Podiel päťročných detí v materských školách stagnuje a nie je isté, či dosiahne hranicu 95 percent

Od minulého školského roka musia všetky päťročné deti chodiť do materskej školy. Ide o významnú zmenu, ktorej cieľom je zvýšiť počet detí v materských školách. Výskumy totiž naznačujú, že predškolské vzdelávanie má pozitívny vplyv na neskoršie vzdelávacie výsledky detí.

Dochádzka do materskej školy je na Slovensku v porovnaní s inými krajinami

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Školský týždeň

Každý štvrtok v spolupráci s expertmi z Centra vzdelávacích analýz prináša Školský týždeň najdôležitejšie informácie zo školstva, analýzy a návrhy, ako zmeniť vzdelávanie.

Školstvo

Komentáre, Slovensko

Teraz najčítanejšie