Školský týždeň: Nové dáta ukazujú, že do škôlky nechodia všetci predškoláci a ročník opakuje výrazne menej žiakov
Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, nezávislá analytická a výskumná organizácia, ktorej cieľom je najmä na základe dát a výsledkov výskumu zlepšovať kvalitu školstva. Podporiť ho môžete tu.
Ministerstvo školstva zverejnilo čerstvé údaje o materských a základných školách zo začiatku školského roka. Môžeme z nich vyčítať, ako sa vyvíja počet škôl, zamestnancov a zamestnankýň v školstve či aké sú charakteristiky detí, ktoré školy navštevujú.
Dnes sa pozrieme na dva dôležité ukazovatele. Prvým je vývoj počtu päťročných detí v materských školách. Zvýšiť účasť týchto detí na predškolskom vzdelávaní je jedna z kľúčových úloh v pláne obnovy.
Druhým dôležitým ukazovateľom je počet detí, ktoré opakujú ročník na základnej škole. Tento ukazovateľ nám poskytuje čiastočný obraz o úspešnosti detí vo vzdelávaní.
1. Podiel päťročných detí v materských školách stagnuje a nie je isté, či dosiahne hranicu 95 percent
Od minulého školského roka musia všetky päťročné deti chodiť do materskej školy. Ide o významnú zmenu, ktorej cieľom je zvýšiť počet detí v materských školách. Výskumy totiž naznačujú, že predškolské vzdelávanie má pozitívny vplyv na neskoršie vzdelávacie výsledky detí.
Dochádzka do materskej školy je na Slovensku v porovnaní s inými krajinami