Denník N

V oblečení populárnej čínskej značky Shein sa skrývajú karcinogény a ťažké kovy. Olovo bolo aj v bunde pre bábätká

Ilustračné foto - Flickr.com/Joseph Brent
Ilustračné foto – Flickr.com/Joseph Brent

Čínska odevná značka Shein patrí k najrýchlejšie rastúcim módnym gigantom. Na Západe naberá na popularite hlavne vďaka sociálnym sieťam TikTok a Instagram. Nemecká Greenpeace však v nedávnom laboratórnom rozbore našla v častiach jej produktov viacero škodlivých látok prekračujúcich limity EÚ.

Máte viac ako tridsať a ešte ste nepočuli o značke Shein? Pýtal sa ešte počas leta svojich čitateľov nemecký týždenník Der Spiegel.

Čínsky módny predajca zameraný výlučne na online predaj ponúka každý deň stovky nových kusov oblečenia, obuvi, kozmetiky a doplnkov vo viac ako 150 krajinách, pričom väčšina z nich nestojí viac ako 20 eur. Na rozdiel od svojej konkurencie však nemíňa obrovské peniaze na marketingové kampane, ale zameriava sa na mladých influencerov z TikToku a Instagramu.

Len za posledný rok mala táto značka celosvetový obrat viac ako šestnásť miliárd dolárov. V rebríčku startupov s najvyššou hodnotou sa umiestnila hneď vedľa firmy SpaceX Elona Muska a investori odhadujú jej hodnotu na sto miliárd dolárov, čo je viac, ako majú módne giganty H&M a Zara dokopy.

Shein je populárny aj medzi slovenskými zákazníkmi. Na Facebooku existuje intenzívna komunikácia vo facebookovej skupine SHEIN CZ/SK.

Na to, čo stojí za jej žiarivým úspechom, sa pozrela nemecká Greenpeace. Závery jej správy, ktorá vyšla deň pred obrovskými výpredajmi na Black Friday, sú viac než znepokojivé.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Klimatická kríza

Životné prostredie

Svet

Teraz najčítanejšie