V oblečení populárnej čínskej značky Shein sa skrývajú karcinogény a ťažké kovy. Olovo bolo aj v bunde pre bábätká

Čínska odevná značka Shein patrí k najrýchlejšie rastúcim módnym gigantom. Na Západe naberá na popularite hlavne vďaka sociálnym sieťam TikTok a Instagram. Nemecká Greenpeace však v nedávnom laboratórnom rozbore našla v častiach jej produktov viacero škodlivých látok prekračujúcich limity EÚ.
Máte viac ako tridsať a ešte ste nepočuli o značke Shein? Pýtal sa ešte počas leta svojich čitateľov nemecký týždenník Der Spiegel.
Čínsky módny predajca zameraný výlučne na online predaj ponúka každý deň stovky nových kusov oblečenia, obuvi, kozmetiky a doplnkov vo viac ako 150 krajinách, pričom väčšina z nich nestojí viac ako 20 eur. Na rozdiel od svojej konkurencie však nemíňa obrovské peniaze na marketingové kampane, ale zameriava sa na mladých influencerov z TikToku a Instagramu.
Len za posledný rok mala táto značka celosvetový obrat viac ako šestnásť miliárd dolárov. V rebríčku startupov s najvyššou hodnotou sa umiestnila hneď vedľa firmy SpaceX Elona Muska a investori odhadujú jej hodnotu na sto miliárd dolárov, čo je viac, ako majú módne giganty H&M a Zara dokopy.
Shein je populárny aj medzi slovenskými zákazníkmi. Na Facebooku existuje intenzívna komunikácia vo facebookovej skupine SHEIN CZ/SK.
Na to, čo stojí za jej žiarivým úspechom, sa pozrela nemecká Greenpeace. Závery jej správy, ktorá vyšla deň pred obrovskými výpredajmi na Black Friday, sú viac než znepokojivé.