Denník N

Mediabriefing logoMediaBrífing: Keď ľuďom na sociálnych sieťach skryjete toxický obsah, sami ho prestanú produkovať

Dobrý deň, dnes sa v MediaBrífingu okrem iného dočítate:

  • toxicita na sociálnych sieťach je nákazlivá, ukázal výskum,
  • Google v Česku prestane zobrazovať obrázky k článkom,
  • riaditeľ RTVS Machaj by už dnes s kandidatúrou váhal
  • a ďalšie správy o médiách.
Ilustračné foto – Volodymyr Hryshchenko/Unsplash/CC

📕 Kniha: Ak chcete vedieť o médiách viac alebo poznáte niekoho, koho téma zaujíma, odporúčame knihu Co je nového v médiích.

Toxicita na sociálnych sieťach je nákazlivá, ukázal výskum

Ak ľudia vidia na sociálnej sieti menej toxického obsahu, tak si pozrú menej príspevkov, uvidia menej reklám, no zároveň aj sami tvoria menej problematického obsahu.

Ukázal to výskum Beckerovho a Friedmanovho inštitútu a Chicagskej univerzity, ktorého výsledky boli zverejnené minulý mesiac a upozornil naň portál E15.

Viac informácií: Výskumníci nainštalovali respondentom do prehliadača rozšírenie, ktoré dva týždne monitorovalo obsah na sociálnych sieťach. Polovici používateľov následne nástroj na šesť týždňov skryl toxický obsah a druhej polovici ho nechal. Výskumníci skúmali, ako to zmenilo správanie ľudí.

  • Zhruba 6,6 % obsahu, ktorý sa ľuďom zobrazil, bol považovaný za toxický, šlo napríklad o vyhrážky, urážky či nenávistné príspevky.
  • Ľudia, ktorí na Facebooku nevideli toxické príspevky, si pozreli o 23 % menej obsahu, a teda aj menej reklám.
  • Na Twitteri bol efekt menší, ale aj tam sa ľuďom ukázalo o 9 % reklám menej.
  • Zásadne sa nezmenilo množstvo príspevkov, ktoré ľudia zverejňujú. Pokus nemal vplyv ani na to, koľko času ľudia strávili na sociálnych sieťach.
  • Účastníci výskumu, ktorí nevideli toxický obsah, ho aj sami prestali zverejňovať. Toxicita príspevkov klesla o 35 % na Facebooku a o 20 % na Twitteri.

Autori štúdie tvrdia, že vďaka tomuto výskumu máme ďalší dôkaz potvrdzujúci, že

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Facebook

Mediabriefing logoMediaBrífing

X/Twitter

Slovensko, Svet

Teraz najčítanejšie