Denník N

S albumom Huascaran skupina Fermáta vystúpila na svoj vrchol, ale neužila si ho. Hneď musela na vojnu

Nová reedícia pripomína jeden z najlepších artrockových albumov v Československu.

Gitarista a líder skupiny Fermáta Fero Griglák hovorí o tom, že ľudia sa najviac vracajú k ich prvému albumu, ktorý vlastne vznikol tak trochu mimochodom. Technici Opusu potrebovali otestovať priestory empírového divadla v Hlohovci, kde bola vtedy ešte polepšovňa, či by sa v ňom nedala nahrávať rocková hudba. Ako pokusných králikov si vybrali práve čerstvo založenú Fermátu. Nahrávka však dopadla nadmieru dobre, a tak sa Opus nakoniec rozhodol, že nahraté skladby vydá v albumovej podobe na vinyle.

Určite tomu dopomohlo, že Griglák len zopár rokov predtým nahrával legendárne Konvergencie s Mariánom Vargom, no potom sa rozhodol ísť vlastnou cestou – od artrockovej tvorby smerom k fusion, ktorú vo svete predstavovali kapely ako Mahavishnu Orchestra alebo Santana. Spolu s džezrockovým klávesákom Tomášom Berkom z kapely Ex We Five založili v roku 1972 dnes už legendárnu Fermatu. Vtedy ešte s krátkym „a“.

Napriek tomu, že skupina so svojím vlasatým a bradatým vonkajškom pripomínala skôr „hipíkov“, zákazy ju obišli. Jednak preto, že

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Hudba

Kultúra

Teraz najčítanejšie