Denník N

Školský týždeň: Bezpečnosť na školách potrebujeme riešiť, konkrétne kroky zatiaľ nepoznáme

Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, nezávislá analytická a výskumná organizácia, ktorej cieľom je najmä na základe dát a výsledkov výskumu zlepšovať kvalitu školstva. Podporiť ho môžete tu.

Nový minister školstva Ján Horecký bol pred troma týždňami na pracovnej ceste vo Fínsku. Jedným z cieľov delegácie, ktorú viedol predseda vlády, bolo inšpirovať sa fínskym vzdelávacím systémom v oblasti prevencie a riešenia extrémizmu a radikalizmu na školách. Téma sa stala zvlášť aktuálna po útoku na Zámockej ulici v Bratislave, ktorý spáchal devätnásťročný mladý muž motivovaný nenávisťou k LGBTI+ ľuďom. Nedávno sa objavili aj ozbrojené útoky priamo v školách.

Oficiálna správa z ministrovej cesty sa téme extrémizmu a radikalizácie príliš nevenuje, a tak nie je jasné, akú inšpiráciu v oblasti bezpečnosti škôl táto návšteva priniesla. Viac o ministrových názoroch a postojoch sme sa dozvedeli z nedávnej diskusnej relácie, v ktorej bol hosťom. Môžeme teda očakávať nejaké účinné kroky?

Cieľ je viac-menej správny, chýba však jasnejšia predstava, ako ho dosiahnuť

Je pozitívne, že minister školstva vníma tému bezpečnosti v školách komplexne. Namiesto kamier, gúľ na dverách či dokonca ozbrojenej ochrany hovorí o potrebe budovať pozitívnu a bezpečnú klímu, venovať väčší priestor a viac času rozvíjaniu postojov žiačok a žiakov či starostlivosti o ich duševné zdravie.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Rodičovstvo

Školský týždeň

Každý štvrtok v spolupráci s expertmi z Centra vzdelávacích analýz prináša Školský týždeň najdôležitejšie informácie zo školstva, analýzy a návrhy, ako zmeniť vzdelávanie.

Školstvo

Komentáre, Slovensko

Teraz najčítanejšie