Denník N

Strávil som dva dni v muzikantskom nebi

Štúdiová zostava - americkí muzikanti so slovenským spevákom. Foto - archív Petra Lipu
Štúdiová zostava – americkí muzikanti so slovenským spevákom. Foto – archív Petra Lipu

Spevák Peter Lipa píše o nahrávaní nového albumu v Amerike, ktorým si plní svoj dlhoročný sen.

Prvý raz som bol v New Orleanse po revolúcii v roku 1992. Potom som sa tam vracal pri každej možnej príležitosti. Raz v rámci výletu s kamarátom, raz preto, aby som zažil Mardi Grass (pozn. pouličný karneval), potom už preto, lebo mi bolo jasné, že tam MUSÍM ísť. To bolo pred tromi rokmi, po koncerte slovenského jazzu v newyorskej Carnegie Hall tesne pred covidom.

Na vlastnej koži

Začiatkom tohto roku som si povedal, že už mi nestačí len tak tam ísť, ale že sa chcem ako hudobník zúčastniť toho, čo tam celý hudbymilovný svet obdivuje. Chcel som to zažiť ako aktér na vlastnej koži, lebo toto mesto hudbou žije a dýcha. Všade, na každom kroku. French Quarter a jej okolie je miestom, kde každý večer STOVKY hudobníkov hrajú pre svoju radosť a pre divákov, ktorí tam práve preto prichádzajú.

Môj dlhoročný sen som premenil na plán. Ešte počas karantény som napísal niekoľko pesničiek na texty, ktoré som mal doma v zálohe. Niektoré poznáte, lebo už sú zverejnené. Niekde som čítalBlíženec Ruda Rusiňáka, Čosi Milana Lasicu, Užitočný Vlada Krausza a pieseň Kráčam v pätách, ktorú napísal Michal Šimko s manželkou. Týchto päť pesničiek som dal otextovať v angličtine.

Paralelne som začal loviť v pamäti a na internete niekoho, kto by mohol byť mojím partnerom a producentom pri nahrávaní v niektorom tamojšom štúdiu. Klavirista Jon Cleary bol prvým, ale neúspešným pokusom. Bol som presvedčený, že s pomocou zvukového majstra v štúdiu Marigny, ktoré som si našiel na internete, zostavím vhodnú formáciu, ktorá by moje pesničky mohla nahrať. Tak to totiž v hudobnom biznise chodí. Zavolá ti

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Hudba

Kultúra

Teraz najčítanejšie