Školský týždeň: Ako sme v školstve zvládli rok 2022? Reformy vieme napísať, ale nie zavádzať
Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, nezávislá analytická a výskumná organizácia, ktorej cieľom je najmä na základe dát a výsledkov výskumu zlepšovať kvalitu školstva. Podporiť ho môžete tu.
Slovenské školstvo má za sebou ďalší náročný rok. Pandémia postupne ustúpila a školy sa už plošne nezatvárali. Začala sa však vojna na Ukrajine a do mnohých slovenských škôl prišli deti z Ukrajiny. Okrem toho tisíce pracovníčok a pracovníkov v školstve demonštrovali za lepšie pracovné podmienky.
V minulom roku sa pritom očakávali viaceré pozitívne systémové zmeny vyplývajúce z plánu obnovy. Prijala sa však len nová legislatíva v oblasti vysokých škôl. Ostatné reformy sa výraznejšie nepohli a viaceré dokonca meškajú. A napokon, vymenil sa aj sám minister školstva.
V prvom tohtoročnom Školskom týždni sa pozrieme, ako sme sa vyrovnali s najväčšími minuloročnými výzvami v oblasti vzdelávania.
1. V krízových situáciách sme nedali školám dostatočnú podporu
Ostatné roky nám ukazujú, že náš štát nedokáže dostatočne reagovať na krízové situácie.