Denník N

Školský týždeň: Ako sme v školstve zvládli rok 2022? Reformy vieme napísať, ale nie zavádzať

Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, nezávislá analytická a výskumná organizácia, ktorej cieľom je najmä na základe dát a výsledkov výskumu zlepšovať kvalitu školstva. Podporiť ho môžete tu.

Slovenské školstvo má za sebou ďalší náročný rok. Pandémia postupne ustúpila a školy sa už plošne nezatvárali. Začala sa však vojna na Ukrajine a do mnohých slovenských škôl prišli deti z Ukrajiny. Okrem toho tisíce pracovníčok a pracovníkov v školstve demonštrovali za lepšie pracovné podmienky.

V minulom roku sa pritom očakávali viaceré pozitívne systémové zmeny vyplývajúce z plánu obnovy. Prijala sa však len nová legislatíva v oblasti vysokých škôl. Ostatné reformy sa výraznejšie nepohli a viaceré dokonca meškajú. A napokon, vymenil sa aj sám minister školstva.

V prvom tohtoročnom Školskom týždni sa pozrieme, ako sme sa vyrovnali s najväčšími minuloročnými výzvami v oblasti vzdelávania.


1. V krízových situáciách sme nedali školám dostatočnú podporu

Ostatné roky nám ukazujú, že náš štát nedokáže dostatočne reagovať na krízové situácie.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Školský týždeň

Každý štvrtok v spolupráci s expertmi z Centra vzdelávacích analýz prináša Školský týždeň najdôležitejšie informácie zo školstva, analýzy a návrhy, ako zmeniť vzdelávanie.

Školstvo

Komentáre, Slovensko

Teraz najčítanejšie