Televízne debaty môžu rozhodnúť o českom prezidentovi. Experti vysvetľujú, na čo by sa kandidáti mali pripraviť
Týždeň pred 1. kolom českých prezidentských volieb budú televízne stanice vysielať niekoľko televíznych debát s kandidátmi. Ako pomohli televízne debaty k víťazstvu Milošovi Zemanovi a ako sa na ne kandidáti chystajú? Odpovedajú politický marketér Adam Znášik a expert na politický marketing Miloš Gregor.
Bol začiatok roka 2018 a do 2. kola prezidentských volieb postúpili prezident Miloš Zeman a akademik Jiří Drahoš. Išlo len o druhú priamu voľbu prezidenta v histórii samostatného Česka.
Dovtedy prezidenta volili poslanci a senátori a namiesto formátu s miliónmi divákov vysielali televízie suché predstavenia kandidátov.
Televízie očakávali veľkú sledovanosť nielen z tohto dôvodu. Podobne ako pred tohtoročnými voľbami Andrej Babiš, aj Miloš Zeman sa odmietol pred 1. kolom zúčastniť na viacerých televíznych debatách. V prieskumoch už niekoľko mesiacov viedol nad ním Jiří Drahoš.
Lenže potom prišla záverečná debata medzi Zemanom a Drahošom na Českej televízii, ktorú sledovalo rekordných 2,7 milióna divákov. Podľa niektorých českých komentátorov práve ona výrazným spôsobom prispela k Zemanovmu víťazstvu.
Tohtoročné debaty budú obzvlášť dôležité
Zeman, ktorý je v debatách známy pohotovými a často vtipnými