Denník N

Režisér seriálu Dunaj, k vašim službám: V spoločnosti je nezmyselná nenávisť voči menšinám stále prítomná

Peter Hoferica. Foto N - Tomáš Benedikovič
Peter Hoferica. Foto N – Tomáš Benedikovič

Televíznu novinku Dunaj, k vašim službám režíruje trojica Petrov – jedným z nich je aj 25-ročný Peter Hoferica, ktorý už má na konte napríklad divácky úspešný seriál Druhá šanca.

Za najväčšiu výzvu na dobovom projekte považuje nakrúcanie v exteriéri. Aj tesne pred naším rozhovorom bol na obhliadke ďalších lokácií do seriálu, no nepresvedčili ho. Ako hovorí, v Bratislave je len veľmi málo miest, ktoré vyzerajú historicky hodnoverne.

V rozhovore sa ďalej dočítate:

  • ktoré témy z dobového seriálu sú aktuálne aj dnes,
  • v čom sa bude slovenská verzia určite líšiť od českej predlohy,
  • prečo sa seriálom z nemocničného prostredia divácky darí,
  • aké je patriť medzi najmladších ľudí v brandži,
  • čo ho zaujalo na prvých častiach seriálu Iveta,
  • ako môžu mladí ľudia dostať nové témy aj na obrazovky.

Rozprávame sa pár dní po tom, ako mala premiéru druhá epizóda seriálu Dunaj, k vašim službám. Spomínali ste mi, že pri natáčaní vypätej scény, v ktorej speváčku odvážajú do nemocnice, ste začuli reálne výstrely. Išlo o teroristický útok na Zámockej?

Presne tak. V ten večer sme natáčali scénu v exteriéri na neďalekej Svoradovej ulici. Ten záber bol sám osebe veľmi dramatický, pretože sa v ňom odváža zakrvavené telo postavy, ktorá skočila zo strechy obchodného domu. A do toho sme nič netušiac paralelne zažili skutočnú tragédiu.

Počuli sme niekoľko výstrelov. Spočiatku sme si hovorili, že to znie príliš krátko na ohňostroje, ale príliš dlho na streľbu. A tak sme točili ďalej. Postupne však začali okolo chodiť policajti, po nejakej polhodine pribudol vrtuľník, ktorý nám kazil zvuk, a tak sme opäť rozmýšľali, čo sa deje. Poslali sme dvoch produkčných, aby zistili viac. Samozrejme, prišli naspäť celí bledí s tým, že po Palisádach sa pohybuje strelec a máme si dávať pozor.

Skúsili sme spraviť ešte nejaké tri zábery, ale všetci sme cítili nepokoj a chuť ísť najradšej domov, tak sme nakoniec celé natáčanie zabalili.

Bolo na vás ako režisérovi, aby ste rozhodli, či nakrúcanie treba ukončiť?

Je to aj na producentovi, aj na režisérovi. Bezpečnosť je pri natáčaní vždy na prvom mieste. V druhom rade sú tam ďalšie faktory – napríklad, či sa viete ešte na tú lokáciu vrátiť, či máte daných hercov a herečky k dispozícii aj do budúcna, či nemáte práve na mieste nazvážané drahé rekvizity… Ale v konečnom dôsledku závisí rozhodnutie od nás. 

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

História

Rozhovory

Seriály

Kultúra

Teraz najčítanejšie