Denník N

Mediabriefing logoMediaBrífing: Bulvár opäť netrápi súkromie obetí, zverejňuje fotky zavraždených detí v Michalovciach

V dnešnom MediaBrífingu sa dočítate:

  • aké sú trendy na sociálnych sieťach u nás a vo svete,
  • bulvár zverejňuje fotky zavraždených detí v Michalovciach,
  • ľudia chcú k podcastom aj videá,
  • na YouTube bude možné zarábať aj na krátkych videách.
Ilustrácia – F. S. s Midjourney

Exkluzívne dáta ukazujú trendy na sociálnych sieťach v roku 2022

Médiá u nás sú od návštevnosti z Facebooku závislé viac ako v iných regiónoch. Čísla z Twittera vlani stúpli, ale stále sú výrazne nižšie ako inde. V novembri a decembri narástol českým a slovenským médiám aj podiel návštevnosti zo sociálnej siete LinkedIn.

Vyplýva to z dát za rok 2022 od analytickej spoločnosti Chartbeat poskytnutých exkluzívne Denníku N.

Viac informácií: Službu Chartbeat využívajú tisícky médií po celom svete na monitoring návštevnosti svojich webov. Na základe anonymizovaných a agregovaných dát tak spoločnosť dokáže opisovať trendy na sociálnych sieťach.

  • Na celom svete je pre médiá Facebook stále najdôležitejší zdroj návštevnosti spomedzi všetkých sociálnych sietí.
  • Médiá v regióne strednej a východnej Európy (CEE) majú z Facebooku najviac, až 94,3 % návštevnosti zo všetkých sociálnych sietí. Na porovnanie, v severnej Európe to je 90 %, v južnej Európe 88 % a v Severnej Amerike 82 %.
  • Slovenské a české médiá majú z Facebooku 92,6 % návštevnosti zo sociálnych sietí, bol tu však zaznamenaný výrazný pokles. Kým v prvom polroku 2022 to bolo 95,8 %, v druhom už len 89,5 %.
  • Instagram tvorí v CEE regióne 1,9 % návštevnosti zo sociálnych sietí. V severnej Európe to je 1,2 %, v južnej Európe 3,2 % a v Severnej Amerike 2,6 %. Na Slovensku a v Česku 1 %.
  • Twitter je v našom regióne pomerne slabý a tvorí len 0,6 % návštevnosti zo sociálnych sietí. V severnej Európe dosahuje 5 %, v južnej takmer 6 % a v Severnej Amerike až 8 %.
  • Na Slovensku a v Česku mal Twitter 5,5-percentný podiel na trhu a zaznamenal vlani výrazný rast. Kým v prvom polroku dosahoval tri percentá návštevnosti zo sociálnych sietí, v druhom sa blížil k ôsmim percentám.

Na nevídaný rast Twittera sme upozornili v MediaBrífingu už v októbri, sociálnej sieti sa darí od začiatku vojny na Ukrajine. Časť verejnosti zrejme zistila, že Twitter je veľmi dobrým zdrojom správ.

Pre zaujímavosť – ak sa pozrieme na štatistiky počtu sledovateľov, Twitter bol pre Denník N vlani najúspešnejší. Za 12 mesiacov sme narástli o 28-tisíc sledovateľov. Na takýto prírastok sme v období predtým potrebovali až 30 mesiacov.

Twitteru sa podľa dát z Chartbeatu vlani darilo aj v juhovýchodnej Ázii, kde svoj percentuálny podiel na trhu zvýšil zo zhruba 7 % začiatkom roka na takmer 14 % na jeho konci.

Stojí za pozornosť: V Česku a na Slovensku – na rozdiel od ostatných regiónov – rástol vlani aj LinkedIn. Kým na začiatku roka mala táto sociálna sieť podiel menej ako 0,1 %, koncom roka to bolo už viac ako 1 % (v novembri 1,4 %, v decembri 1,1 %). Nateraz sa nedá povedať, či to bol len krátkodobý výkyv alebo náznak nového trendu a vyššej aktivity používateľov na tejto platforme.

Čo treba vedieť: Uvádzané dáta vychádzajú zo štatistík 3385 svetových stránok, ktoré monitorujú svoju čítanosť pomocou služby Chartbeat, z toho je 1153 stránok zo Severnej Ameriky, 960 zo severnej Európy a 398 z južnej Európy. V regióne CEE ide o 89 stránok a v prípade Česka a Slovenska o 11 stránok, čo však už je pomerne málo, a preto treba počítať s väčšími nepresnosťami a odchýlkami.

Tip: „Ak chcete mať dobrý pocit, zaveste niečo na Instagram. Ak chcete robiť biznis, dajte to na LinkedIn,“ povedal Martin Spano, ktorý má najpopulárnejší osobný profil na slovenskom LinkedIne.

Agentúra Data on Steroids vytvorila rebríček najvplyvnejších marketérov na slovenskom LinkedIn.


Bulvár opäť netrápi súkromie obetí, zverejňuje fotky zavraždených detí v Michalovciach

Titulky denníkov Plus 1 deň a Nový Čas. Fotografie detí na nich Denník N rozrastroval.

Bulvár zverejnil na titulných stranách novín fotografie detí zavraždených v Michalovciach – Plus 1 deň ich mierne rozrastroval, hoci boli stále rozpoznateľné, Nový Čas ich použil v plnej kvalite.

Snímky publikovali aj online. „FOTO nebohých detí v GALÉRII“, odkazovala Pluska na svojom webe. Paradoxne, v galérii je fotografia z pietneho miesta v škole, ktorú deti navštevovali. To je na odporúčanie školskej psychologičky bez fotografií detí, informovala redakcia, ktorá fotky detí aj tak zverejnila.

Prečo je to dôležité: Je otázne, či zverejňovanie fotografií 12- a 14-ročného dieťaťa je vo verejnom záujme a či tým redakcie nezasiahli neprimerane do súkromia obetí. Právo na súkromie totiž trvá aj po smrti človeka. Fotografie detí môžu pôsobiť zraňujúco pre spolužiakov, kamarátov a blízkych.

Viac informácií: Je dobré pripomenúť, že Pluska dala v októbri

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Facebook

Médiá

Mediabriefing logoMediaBrífing

X/Twitter

Slovensko, Svet

Teraz najčítanejšie