Ľudia v Nitre sa zľakli, že im dizajnéri pokazili erb. Potom doň vložili hokejku a bolo po probléme

Mesto Nitra má novú vizuálnu identitu. Tím grafických dizajnérov – Andrej Barčák, Andrej Čanecký a Martin Kahan – na nej pracoval celý uplynulý rok.
[Vojna zásadne mení životy i významy slov. Spoznajte ich v novej knihe Slovník vojny.]
V Nitre je to vraj tak, že keď niekto o polnoci na diskotéke zakričí názov mesta, všetci sú na nohách. „Je to veľmi zvláštne, nikde inde som to nezažil,“ vraví Andrej Čanecký.
Martin Kahan prikyvuje: „Ľudia z Nitry sú srdcom Nitrania. Patrioti.“
Niečo na tom asi bude, lebo keď sa ich kolegu Andreja Barčáka, rodeného Nitrana, pýtam, čo na tomto meste nemá rád, odpoveď je bleskurýchla: „Také neni!“
Možno ste na jeseň 2021 zachytili informáciu, že Nitra usporiadala súťaž na novú vizuálnu identitu. Títo traja grafickí dizajnéri tú súťaž vyhrali, a hoci ich návrh vyzeral už vtedy ako hotová vec, vyžadovalo to viac než rok práce.
Dnes je z ich strany prakticky hotová. Mestu odovzdali manuál identity a pripravili aj web, ktorý ukazuje, ako to funguje.


Súťaž, aká nebýva často
„S výsledkom sme viac než spokojní,“ hodnotí novú identitu primátor Marek Hattas.
S nápadom, že mesto potrebuje zmenu v oblasti komunikácie, a teda aj vizuálnej identity, prišiel na úrad jeho poradca Henrich Varga, ktorý roky predtým pôsobil v médiách a marketingu.
„Mesto Nitra používalo viac ako desať rokov dizajnový manuál, ktorý nespĺňal potrebné parametre – jeho výmena bola prirodzeným krokom,“ hovorí Marek Hattas.
Kľúčová pre výsledok sa stala
Blahoželáme, máte dobrých priateľov!
Tento článok je normálne zamknutý, ale vy si ho môžete prečítať zadarmo vďaka tomu, že váš priateľ Andrej & Andrej je predplatiteľom Denníka N a článok vám venoval. Stačí zadať váš e-mail, nebojte sa, nikdy ho nepredáme inej firme.
Alebo môžete .