Ľudia v Nitre sa zľakli, že im dizajnéri pokazili erb. Potom doň vložili hokejku a bolo po probléme

Mesto Nitra má novú vizuálnu identitu. Tím grafických dizajnérov – Andrej Barčák, Andrej Čanecký a Martin Kahan – na nej pracoval celý uplynulý rok.
V Nitre je to vraj tak, že keď niekto o polnoci na diskotéke zakričí názov mesta, všetci sú na nohách. „Je to veľmi zvláštne, nikde inde som to nezažil,“ vraví Andrej Čanecký.
Martin Kahan prikyvuje: „Ľudia z Nitry sú srdcom Nitrania. Patrioti.“
Niečo na tom asi bude, lebo keď sa ich kolegu Andreja Barčáka, rodeného Nitrana, pýtam, čo na tomto meste nemá rád, odpoveď je bleskurýchla: „Také neni!“
Možno ste na jeseň 2021 zachytili informáciu, že Nitra usporiadala súťaž na novú vizuálnu identitu. Títo traja grafickí dizajnéri tú súťaž vyhrali, a hoci ich návrh vyzeral už vtedy ako hotová vec, vyžadovalo to viac než rok práce.
Dnes je z ich strany prakticky hotová. Mestu odovzdali manuál identity a pripravili aj web, ktorý ukazuje, ako to funguje.


Súťaž, aká nebýva často
„S výsledkom sme viac než spokojní,“ hodnotí novú identitu primátor Marek Hattas.
S nápadom, že mesto potrebuje zmenu v oblasti komunikácie, a teda aj vizuálnej identity, prišiel na úrad jeho poradca Henrich Varga, ktorý roky predtým pôsobil v médiách a marketingu.
„Mesto Nitra používalo viac ako desať rokov dizajnový manuál, ktorý nespĺňal potrebné parametre – jeho výmena bola prirodzeným krokom,“ hovorí Marek Hattas.
Kľúčová pre výsledok sa stala