Starý most roky patril Červenej armáde
Nemcami zničený most na snímke z 28. apríla 1945. Foto – archív TASR/Ladislav Roller
Pontónový most, po ktorom v prvých dňoch po oslobodení 5. – 8. apríla 1945 prechádzali sovietske vojská z Petržalky na ľavý breh Dunaja. Foto – archív TASR
Dočasný drevený most na snímke z 28. apríla 1945 pred Múzeom hygieny. Neskôr ho nahradili oceľovou konštrukciou. Foto – archív TASR/Jozef Teslík
Zaťažkávajúca skúška budúceho Mosta Červenej armády, neskôr Starého mosta, na snímke z 25. januára 1946. Foto – archív TASR/Koloman Cích
Slávnostné otvorenie Mosta Červenej armády zo 4. februára 1946. Foto – archív TASR/Jozef Teslík
Hostia na otvorení Mosta Červenej armády. Foto – archív TASR/Jozef Teslík
Čestná stráž na Moste Červenej armády na snímke zo 4. februára 1946. Foto – archív TASR/Jozef Teslík
Most SNP: zbúrali synagógu a podhradie
Pre Most SNP do Petržalky padla veľká časť podhradia a aj synagóga. Na snímke z 9. júla 1970 je vodovodné potrubie, ktoré budovali do Petržalky. Foto – archív TASR/Štefan Petráš
Výstavba Mosta SNP ešte z 10. novembra 1969. Foto – archív TASR/Štefan Petráš
S kladením 40-tonových lán na oceľový pylón pomáhal sovietsky žeriav. Foto – archív TASR/Štefan Petráš
Piliere budúceho UFA z 1. júla 1970. Foto – archív TASR
Takmer hotový Most SNP na snímke z 12. marca 1972. Foto – archív TASR/Štefan Petráš
Z Mosta hrdinov Dukly je Prístavný most
Veľký skok: výstavba diaľnično-železničného Prístavného mosta na snímke z 1. júna 1979. Stavbári sa chválili vtedy novými postupmi. Napríklad na snímke z konštrukcie zakladajú vrtné piloty ako základ pre budúcu estakádu. V rieke vytvorili umelý ostrov. Foto – archív TASR/Štefan Petráš
Len v roku 1979 malo ísť na výstavbu Prístavného mosta 107 miliónov Kčs. Pohľad na stavenisko z 21. júla 1978. Foto – archív TASR/Štefan Petráš
Budovanie diaľničných estakád Prístavného mosta na snímke zo 17. júla 1981. V tomto momente mali hotových vyše 240 metrov ľavobrežnej diaľničnej estakády. Po dokončení ďalšieho poľa čakal stavbárov presun výsuvnej skruže na druhú stranu estakády. Hutníci zatiaľ budujú oceľovú konštrukciu. Foto – archív TASR/Štefan Petráš
Oceľová konštrukcia Prístavného mosta pred spojením na snímke z 20. mája 1982. Foto – archív TASR/Štefan Petráš
Železničná a diaľničná časť Prístavného mosta 27. mája 1981. Foto – archív TASR/Štefan Petráš
Budúci Most hrdinov Dukly a neskôr Prístavný most 17. júla 1981. Foto – archív TASR
Slávnostné otvorenie Prístavného mosta 18. decembra 1983 opäť aj v baraniciach. Pomenovali ho Most hrdinov Dukly. Vládnu delegáciu viedol Gejza Šlapka. Foto – archív TASR/Štefan Petráš
Spojazdnenie Mosta hrdinov Dukly, dnes nazvaného Prístavný most, 18. decembra 1983. Foto – archív TASR/Štefan Petráš
Most Lafranconi, predtým mládeže: prvý s betónovou konštrukciou
Stavba Mosta mládeže, ktorý sa dnes volá Most Lafranconi, na snímke z 23. júla 1987. Foto – archív TASR
Most mládeže (dnes Most Lafranconi) bol prvým s betónovou konštrukciou. Snímka z 23. júla 1987. Foto – archív TASR
Do pilierov Mosta mládeže tlačia betónpumpou betón, 23. júla 1987. Foto – archív TASR
Konštrukcia Mosta mládeže 8. augusta 1989 už siahala ponad Dunaj. Foto – archív TASR/Alexander Buzinkay
Končenie hrubej stavby Mosta mládeže, 29. augusta 1989. Foto – archív TASR
Otvorenie Mosta mládeže (dnes Most Lafranconi) aj s bicyklami, 26. marca 1991. Foto – archív TASR
Most Lafranconi dnes. Foto – Doprastav