The Last of Us. Posledný a predsa prvý. Hit pre PlayStation sa dostal tam, kam žiadna iná hra

Dlho sa tvrdilo, že filmové a seriálové adaptácie hier nefungujú. Rekordný rok 2022, novinky HBO Max či smelé plány spoločnosti Sony a značky PlayStation naznačujú presný opak.
Je stále jednoduchšie a jednoduchšie podľahnúť dojmu, že v popkultúre a zábavnom priemysle už všetko bolo a teraz sa bude história len opakovať. Inými slovami, že už nič nebude po prvýkrát.
Nie je to pravda. Minimálne žijeme v časoch bezprecedentných úspechov filmových a seriálových adaptácií videohier. Tým sa pritom dlhodobo nedarilo. Hoci samotný herný priemysel celosvetovo aj na našich trhoch trvale rastie, neschopnosť predať ďalej hry divákom, rovnako ako sa to podarilo s komiksami, donedávna hraničila až s kliatbou.
Napokon o kliatbe fanúšikovia, tvorcovia aj novinári často hovorili, už od roku 2001, keď mal v kinách premiéru Final Fantasy: Esencia života. Prvý počítačovo animovaný fotorealistický film bol v tom čase s rozpočtom 137 miliónov dolárov najdrahšou adaptáciou videohry, ale nakoniec aj veľkým prepadákom.
Nízke tržby a mizerné recenzie sprevádzali väčšinu ďalších pokusov previesť interaktívnu zábavu na neinteraktívnu. Až prišiel rok 2022.