Denník N

Babišov štýl kampane by na Slovensku fungoval lepšie, myslí si Martin Burgr z tímu Petra Pavla (+ video)

Martin Burgr. Foto N - Tomáš Benedikovič
Martin Burgr. Foto N – Tomáš Benedikovič

Neočakával by som jednu tému v kampani pred predčasnými voľbami, chaos tém a konfliktov zostane až do volieb, odhaduje politický marketér Martin Burgr.

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Martin Burgr je politický marketér, bývalý poradca prezidentky Zuzany Čaputovej. Pracoval v kampaňovom tíme Matúša Valla, Zuzany Čaputovej, koalície PS/Spolu a najnovšie zvoleného českého prezidenta Petra Pavla. V rozhovore hovorí:

  • aká bola jeho rola v Pavlovej kampani a ako vyzeral jeho deň;
  • ako so sociálnymi sieťami pracuje prezidentský kandidát;
  • či Pavlov tím zaskočila Babišova snaha urobiť tému z vojny;
  • prečo by podľa neho takáto kampaň lepšie fungovala u nás;
  • aj či sa zapojí do kampane pred voľbami na Slovensku.

Čo robí kampaňový marketér po voľbách? Nenudí sa?

Nie, každú kampaň treba vyúčtovať. Takže ja som zbieral faktúry.

Ako ste sa vlastne dostali ku kampani Petra Pavla?

Cesta bola dlhá, ale začalo sa to tým, že ma oslovil tajomník pána generála, ešte po slovenských prezidentských voľbách, v ktorých zvíťazila Zuzana Čaputová. Stretli sme sa, lebo chcel počuť nejaké rady a základné usmernenia, čo a ako majú robiť. Tam začal náš kontakt.

V kampani Zuzany Čaputovej ste boli jedným z kľúčových komunikačných stratégov, neskôr ste boli aj jej poradcom v Prezidentskom paláci. Po víťazstve Petra Pavla, keď predstavoval svoj tím, vás predstavili ako toho, čo mal na starosti sociálne siete. Čo presne bola teda vaša úloha v jeho kampani?

Viedol som tím pre sociálne siete, ktorý mal na starosti celú produkciu digitálnych výstupov. Keďže je mi bližšia celková komunikácia, bol som aj medzi ľuďmi, ktorí sa spolu s pánom generálom pripravovali na diskusie. No primárne som šéfoval digitálnemu tímu.

Video: Rozhovor s Martinom Burgrom
(autori: Eva Štefanková, Dušan Mikušovič)

Ako vyzeral váš bežný deň na vrchole kampane?

Každý deň vyzeral naoko rovnako, no udialo sa počas neho vždy veľa vecí. Klasika – skoro prísť do práce, dať si prvú poradu s tímom, pripraviť sa na deň. Potom už človek len lieta kade-tade a zrazu je večer.

Dokedy sa bežne pracovalo?

Do ôsmej až desiatej večer. Počas vrcholiacej kampane človek asi ani neprestáva pracovať.

Dá sa to zvládnuť? Niekoľko kampaní počas troch-štyroch rokov v takomto tempe?

Dá sa to. Človek sa časom naučí energiu rozkladať. Zvykol som to prirovnávať k vytrvalostnému behu, pri ktorom si treba nechať energiu na záver.

O vás je známe, že kampane máte rád. Viete si predstaviť, že by ste pri nejakom politikovi ako komunikačný poradca vydržali dlhšie? Povedzme také 5-ročné funkčné obdobie?

Človek musí pre seba hľadať miesto, kde sa cíti dobre. V práci, ktorá má dynamiku, ktorá mu vyhovuje. Mne vyhovuje kampaňová dynamika krátkych projektov, ktoré sú

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Petr Pavel

Progresívne Slovensko

V redakcii

  • Rozhovory o politických a spoločenských témach V redakcii vedú každý pracovný deň redaktori Denníka N Monika Tódová, Dušan Mikušovič, Veronika Folentová a ďalší
  • V sobotu vychádza špeciálne vydanie, kde udalosti týždňa s Monikou Tódovou preberajú vybraní členovia redakcie Denníka N
  • Nové vydania publikujeme každý deň okrem nedele ako 1) článok, ako 2) podcast na webe, v aplikácii Denník N a kdekoľvek počúvate podcasty a 3) ako video na kanáli Denníka N na youtube.com
  • Ak chcete podporiť autorky a autorov relácie V redakcii Denníka N, objednajte si naše predplatné.

Voľby 2023

Zuzana Čaputová

Slovensko

Teraz najčítanejšie