Denník N

„Amerikanizácia“ F1 pokračuje, vracia sa Ford. Spája sa s Red Bullom a otvára veľa ďalších otázok

Šéf Red Bullu Christian Horner sa rozpráva s Jimom Farleyom, generálnym riaditeľom Fordu. Foto - TASR/AP
Šéf Red Bullu Christian Horner sa rozpráva s Jimom Farleyom, generálnym riaditeľom Fordu. Foto – TASR/AP

V piatok novinárov, fanúšikov či insiderov nezaujímal ani tak samotný monopost F1 Red Bullu, presnejšie lakovanie, ale „veľké oznámenie“, ktoré malo byť súčasťou prezentácie.

Indície hovorili jasnou rečou. To, že sa Red Bull rozhodol pre predstavenie lakovania v New Yorku, nebola náhoda. Po prezentácii môžeme tvrdiť nasledovné: Red Bull spojí od sezóny 2026 sily s Fordom.

Vzniká tak ďalšia vážna väzba s USA, kde sa F1 v posledných rokoch teší obrovskému nárastu záujmu. Hľadať za týmto javom môžeme predovšetkým aktuálneho majiteľa Liberty Media, ktorý sa na rozdiel od Bernieho Ecclestona nebráni sociálnym sieťam a s nimi spojenou formou marketingu.

Nehovoriac o sérii Drive to Survive od Netflixu, ktorá spôsobila markantný nárast záujmu o F1. Potvrdením tohto trendu sú aj tri veľké ceny na území USA v tomto roku – Miami, Austin, Las Vegas. A v hre sú vraj aj ďalší možní kandidáti.

Keď sme už pri kandidátoch, len nedávno sa v snahe vstúpiť do F1 spojil tím Andretti so značkou Cadillac, spadajúcou pod veľký americký koncern General Motors (GM), ktorého najväčším súperom (nielen) na americkej pôde je práve Ford, ak nerátame nadnárodný Stellantis.

Príchod Fordu do F1 otvára niekoľko zaujímavých otázok.

V tomto texte sa dozviete:

  • prečo prípadní skeptici musia brať Ford naozaj vážne;
  • čo znamená príchod Fordu pre štruktúry Red Bullu;
  • niečo o nových záujemcoch;
  • aké sú možnosti Hondy.

Ford patrí medzi najúspešnejších dodávateľov

Ford a F1. Pre nových fanúšikov môže byť toto spojenie zvláštne, americká značka však

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Boxová ulička

Formula 1

Motorizmus

Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie