Denník N

Silný slovenský trojlístok aj aktivizmus Seana Penna. Na festivale Berlinale zneli dôležité témy

Zľava doprava: Poznámky z Eremocénu, Mimi, Superpower a dole záber z filmu Biela plastová obloha. Foto - Berlinale
Zľava doprava: Poznámky z Eremocénu, Mimi, Superpower a dole záber z filmu Biela plastová obloha. Foto – Berlinale

Festival Berlinale sa tento rok začal aj končí Ukrajinou. Odpremietal štyristo filmov z celého sveta, ešte pred záverečným víkendom predal 267-tisíc lístkov a privítal hviezdy aj legendy, ktorým dominoval režisér Steven Spielberg ako čerstvý majiteľ čestnej ceny Zlatý medveď za celoživotné dielo.

Po dvoch pandemických ročníkoch v hybridnom režime bez publika alebo bez filmových obchodníkov sa Berlinale konečne vrátilo do svojho pôvodného režimu. Súčasnosť zdôraznila silu veľkých mien. Ich osobná prítomnosť upozorňovala na filmy a lákala divákov, aby sa vrátili do kín.

„Naším zámerom je využiť tento rok festival ako most pre divákov. Preto je pre nás také dôležité mať veľké mená, fungujú ako bilbordy,“ uviedol riaditeľ Berlinale Carlo Chatrian.

Zafungovalo to. Väčšina projekcií bola vypredaná, plno bolo aj na filmoch, o ktoré zrejme v bežnej distribúcii taký veľký záujem nebude.

Dokument, rodinný aj animovaný film

Pomerne solídne zastúpenie naprieč festivalovými sekciami malo tento rok aj Slovensko, aj keď do hlavnej súťaže sa nakoniec žiadny slovenský film nedostal.

V súťažnej sekcii Generácia Kplus, určenej filmom pre deti a mládež, mala svetovú premiéru Mimi režisérky Miry Fornayovej. Mimi je papagáj, ktorý uletí malému dievčaťu Romy a ona sa s tým nechce zmieriť. Aj keď jej mama kúpi nového, podobného papagája, vydá sa hľadať Mimi do dunajského lesa pri Bratislave.

Je to trochu

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Filmy

Kultúra

Teraz najčítanejšie