Denník N

Mediabriefing logoMediaBrífing: Dezinformátorom sa na Muskovom Twitteri darí

Dobrý deň, v dnešnom MediaBrífingu sa dočítate:

  • TikTok zavádza denný limit pre maloletých,
  • dezinformátorom sa na Muskovom Twitteri darí,
  • ktoré sú top slovenské podcasty na Spotify,
  • a ďalšie správy o médiách, internete a umelej inteligencii.
Foto – TASR/AP

Sociálna sieť TikTok zavádza pre deti denný „limit“ používania aplikácie. Chce tak zmierniť nekonečné scrollovanie a prispieť k mentálnemu zdraviu používateľov.

Všetky účty používateľov mladších ako 18 rokov budú môcť aplikáciu používať 60 minút denne. Keď tento čas vyčerpajú, budú musieť zadať prístupový kód, ak chcú byť na sieti dlhšie, píše TechCrunch.

  • Používateľom mladším ako 13 rokov bude musieť zadať kód ich rodič alebo opatrovník, vďaka tomu získajú ďalších 30 minút na sieti.
  • Deti nad 13 rokov si budú môcť zadať kód samy. Môžu teda obísť časový limit, ale budú musieť urobiť „aktívne rozhodnutie“, že chcú sledovať ďalšie videá.
  • Staršie deti budú môcť dokonca limit vypnúť. No ak budú na aplikácii tráviť viac ako 100 minút denne, bude ich TikTok tlačiť k tomu, aby si stanovili nejaké vlastné obmedzenia.
  • Každý tínedžer bude dostávať týždennú správu o tom, koľko času strávil v aplikácii.

Viac informácií: TikTok pridáva aj nové možnosti pre rodičov, ktorí si môžu prepojiť svoj účet s účtom svojich detí. Vďaka tomu budú vidieť, koľko času trávia ich potomkovia na sieti a ako často aplikáciu otvárajú. Budú môcť určiť videá so slovami a s hashtagmi, ktoré sa ich deťom nemajú zobrazovať.

Rodičia budú môcť nastaviť rôzne časové obmedzenia na používanie aplikácie pre rôzne dni. Deti tak môžu napríklad tráviť viac času na sieti cez víkendy ako v dňoch, keď majú školu.

Rodičia tiež budú môcť nastaviť, kedy ich deťom nemajú chodiť notifikácie z TikToku – napríklad v čase, keď sú v škole, alebo v noci. Už dnes používatelia vo veku 13 až 15 rokov nedostávajú notifikácie po 21. hodine, používatelia vo veku 16 až 17 rokov majú notifikácie vypnuté po 22. hodine.

Firma okrem toho pre všetkých používateľov zavádza

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Hoaxy a propaganda

Mediabriefing logoMediaBrífing

TikTok

X/Twitter

Svet

Teraz najčítanejšie