Denník N

Red Bull je na začiatku sezóny tak ďaleko, že podľa Russella vyhrá všetky veľké ceny

Max Verstappen v Bahrajne. Foto - Martin Trenkler
Max Verstappen v Bahrajne. Foto – Martin Trenkler

Ak niekto dúfal, že Red Bull prišiel o svoju dominanciu vo formule 1, po prvých pretekoch je zrejme veľmi sklamaný. Obhajcovia jazdeckého titulu i Pohára konštruktérov totálne ovládli Veľkú cenu Bahrajnu a s veľkým náskokom obsadili prvé dve miesta.

Okrem tohto, povedzme, očakávaného scenára sa pozornosť mnohých upiera na 41-ročného Fernanda Alonsa, ktorý zažíva návrat do úspešných rokov jeho kariéry.

V tomto texte sa dozviete:

  • že náskok Red Bullu je obrovský;
  • ktorý z pilotov si vsadil na to, že Red Bull vyhrá všetky preteky;
  • že Alonso dosiahol 99. pódium;
  • s koľkými zlomeninami vybojoval Stroll šieste miesto;
  • že Ferrari a Mercedes musia poriadne zabrať;
  • že „zázrak“ Piastri a Norris to budú mať ťažké.

Red Bull si ide vlastnú ligu, môže tým ohroziť F1?

Už počas predsezónnych testov sa zdal byť Red Bull veľmi silný a spokojnosť sršiaca z vyjadrení pilotov i predstaviteľov stajne naznačovala, že to bude mať konkurencia veľmi náročné. V tréningoch prišli mierne komplikácie s nastavením balansu, ale nadvláda sa naplno ukázala v kvalifikácii, kde tímy odkryli karty.

Svoju 21. pole position získal obhajca titulu Max Verstappen pred kolegom Sergiom Pérezom. V pretekoch sa z hľadiska Red Bullu neudialo nič zaujímavé. Verstappen síce hlásil problémy pri podraďovaní v desiatom kole, ale od tohto momentu to bola jasná cesta za jeho 36. triumfom v F1.

Na legendárneho Ayrtona Sennu stráca už len päť víťazstiev a sezónu odštartoval tým najlepším možným spôsobom.

„Bol to veľmi, veľmi dobrý prvý úsek, kde som si v podstate vytvoril náskok. Od toho momentu to celé bolo o starostlivosti o pneumatiky, pretože v skutočnosti nikdy neviete, čo sa udeje v pretekoch neskôr,“ prezradil spokojný víťaz.

Red Bull vyhral v Bahrajne z pozície sily a double stajne zabezpečil druhým miestom Pérez, ktorý po problémoch na štarte, keď sa pred neho na chvíľu dostal Charles Leclerc z Ferrari, zvládol úvodné podujatie veľmi dobre.

Na Verstappena stratil v cieli takmer dvanásť sekúnd, no pred jazdcom, ktorý skončil tretí, mal takmer pol minúty k dobru. To dokazuje jasnú nadvládu stajne, ktorú nebude jednoduché poraziť.

Už počas pretekov sa niektorí novinári či insideri zamýšľali, aký vplyv na celkový obraz F1 by mohol mať takýto pokračujúci náskok niektorého z tímov. Uvidíme, ako sa bude táto téma vyvíjať s pribúdajúcimi veľkými cenami.

41-ročný Alonso udivuje celý svet

Už v priebehu minulej sezóny bol obrovskou témou nečakaný prestup Fernanda Alonsa z Alpinu do tímu Aston Martin. Španiel navonok finalizoval posledné detaily novej zmluvy so svojím vtedajším tímom, ale ako to už v súvislosti s dvojnásobným šampiónom býva, veci dopadli inak, ako mnohí čakali.

Po vlaňajších pretekoch v Maďarsku oznámil príchod tohto skúseného pilota tím okolo Lawrenca Strolla.

Mnohí sa vtedy zamýšľali, či sa Alonso rozhodol správne a či nemal zostať v Alpine, ktorý v čase podpisu zmluvy Alonsa s Astonom bojoval o štvrté miesto. Zatiaľ čo Aston Martin bol na nižších priečkach a nezdalo sa, že by sa to malo výraznejšie zmeniť – ani v tejto sezóne.

Alonsove vtedajšie pozitívne výroky na adresu svojho nového zamestnávateľa vyznievali prehnane, ale už predsezónne testy ukázali, že jeho slová nemuseli byť len psychologickou hrou. Po nich sa začalo špekulovať, či sa Alonso dostane do boja o pódium a či bude Aston Martin stačiť na Mercedes, ktorý z hľadiska výkonnosti mnohí radili na tretie miesto.

Prvá súťažná nedeľa novej sezóny nám dala jasnú odpoveď. Jednoznačne. Aj keď sa rozloženie síl môže meniť, úvodné preteky nám ukázali základné východiská, z ktorých môžeme odvodzovať predpovede pre ďalšie týždne.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Boxová ulička

Formula 1

Motorizmus

Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie