Denník N

MediaBrífing: Fico, Republika, Fico, Republika… Tak stále vyzerá špička slovenského Facebooku

V dnešnom sviatočnom a skrátenom MediaBrífingu sa pozrieme na štatistiky najpopulárnejších politikov na Facebooku v prvom štvrťroku 2023. Pretože pol roka pred voľbami sa oplatí sledovať, komu sociálna sieť pomáha v kampani.

Na prvom mieste sa umiestnil Tomáš Špaček, donedávna neznámy člen ĽSNS a neskôr Republiky, ktorý je asistentom poslanca Miroslava Urbana (Republika). Špaček na Facebooku zdieľa najmä kremeľskú propagandu a otitulkované prejavy Vladimira Putina a jeho prívržencov. Za prvé tri mesiace tohto roka vyzbieral na svojich príspevkoch takmer 1,65 milióna interakcií, teda lajkov, komentárov a zdieľaní.

Na druhom mieste skončil Robert Fico (Smer, 1,55 milióna interakcií), tretí je Milan Uhrík (Republika, 1,14 milióna).

Z koaličných politikov skončil najlepšie Igor Matovič (OĽaNO), ktorý síce nemá facebookovú stránku, no na svojom súkromnom profile získal 335-tisíc interakcií.

Vyplýva to z analýzy Denníka N vytvorenej pomocou analytického nástroja CrowdTangle od spoločnosti Meta.

Zaujímavý je pohľad aj na najpopulárnejšie príspevky o politike, ktoré na Facebooku zdieľali slovenské facebookové stránky. V tomto rebríčku dominuje

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Facebook

Hoaxy a propaganda

Mediabriefing logoMediaBrífing

Voľby 2023

Slovensko

Teraz najčítanejšie