Denník N

Pérez odolal tlaku Verstappena a znížil svoju stratu, F1 sa len so šťastím vyhla tragédii

Foto - TASR/AP
Foto – TASR/AP

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

„Je hanebné, že opäť vpustili ľudí do boxov, keď ešte malo auto zastaviť v boxoch v poslednom kole. Toto sa stalo vlani v Austrálii s Alexom Albonom. Je úplne neakceptovateľné, že ten, kto má na starosti tento scenár, sa z neho nepoučil,“ napísal šéfredaktor rešpektovaného The Race Glenn Freeman po skončení Veľkej ceny Azerbajdžanu, ktorá v nedeľu výrazne neohúrila.

Samotný záver však priniesol situáciu, ktorá sa mohla skončiť tragicky. Po vlaňajších pretekoch v Japonsku, kde Pierre Gasly nevedel o traktore na trati a minul ho prakticky v plnej rýchlosti, sa zdalo, že sa F1 naozaj bude venovať zvýšeniu bezpečnosti pilotov a ostatných účastníkov veľkých cien. Bolo by určite neférové, ak by sme tvrdili, že sa tak nestalo. O to nepochopiteľnejšia je preto situácia z posledného kola.

Esteban Ocon sa so svojím Alpinom vybral v závere pretekov do boxov, čo by nebol problém, keby zodpovední ľudia nevpustili do boxovej uličky pracovníkov médií, najmä fotografov číhajúcich na čo najlepšie zábery víťaznej trojice. Aby toho nebolo málo, táto skupinka stála bezprostredne za vjazdom do boxovej uličky. Ako ukazuje nasledujúce video, našťastie sa prichádzajúcemu Oconovi dokázali ako zázrakom vyhnúť.

Ocon pre médiá povedal: „Áno, nie je to niečo, čo chcete vídať. Nerozumiem, prečo začíname s prípravami na pódiu a ceremóniu ešte počas pretekov. Stále zostáva kolo do konca. Prichádzam v rýchlosti 300 km/h, brzdím veľmi neskoro a všade vidím ľudí. Toto je šialené. Dnes to mohlo byť naozaj veľké. Ak by som minul brzdný bod, bola by to veľká katastrofa.“

Práve o tomto momente sa po skončení pretekov hovorí najviac. Víkend v Azerbajdžane, ktorý prerušil štvortýždňovú prestávku, však ponúkol viac zaujímavých momentov i tém.

V tomto texte sa dozviete:

  • prečo sme sledovali dve kvalifikácie;
  • že jednotkou Red Bullu bol tentoraz Pérez;
  • kto nazval Russella princeznou a pridal aj vulgarizmus;
  • či Ferrari doháňa Red Bull a čo môžeme čakať v Miami.

Viacerí mohli byť zmätení

F1 predstavila v Baku revidovaný formát víkendu zahrňujúceho šprint. Doteraz sme v piatok sledovali prvý tréning a po ňom kvalifikáciu na sobotný šprint. V sobotu to bol druhý tréning a šprint. Poradie v šprinte následne určilo poradie pre nedeľné preteky. Vzhľadom na kritiku sa F1 rozhodla pre zmenu, ktorá bola ratifikovaná len začiatkom tohto týždňa. Teda skutočne v poslednej chvíli.

Po novom vyzerajú šprintové víkendy

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Formula 1

Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie