Denník N

Prečo bol šiesty koncert Depeche Mode na Slovensku ten najlepší (+ foto)

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Bol to úplne iný večer ako všetky ich predchádzajúce návštevy na Slovensku. Konal sa na novom modernom štadióne, nie na tom rozpadajúcom o kúsok vedľa, nepršalo, ale najmä prvýkrát prišli bez jedného zo základnej trojice, ktorý vlani nečakane zomrel.

Andy Fletcher v Depeche Mode nebol tým kľúčovým, ale jeho smrť zvyšných spoluhráčov zblížila. Keď sa Dave Gahan a Martin Gore otriasli zo šoku, išli do štúdia a nahrali album Memento Mori, ktorý sa zaradil k ich najvydarenejším nahrávkam. A keď naživo popri ňom vyťahujú staré pesničky, dávajú im nový zvuk aj nové významy.

Jasne sa to ukázalo v nedeľu večer v Bratislave.

To je nič oproti tomu, čo cítiš teraz

Na tejto šnúre vozia so sebou menšie pódium. O to viac na ňom všetko vynikne. Po krátkom bloku predkapely Cold Cave prichádza polhodinový set reprodukovanej elektronickej tanečnej hudby, ktorý zostavil Gore. O trištvrte na deväť sa uzavrie, zo zadnej steny pódia spadne čierna plachta a odkryje veľké písmeno M. Vizuál je postavený iba na ňom, svetelne ho variuje alebo naň premieta klipy dvorného fotografa Depeche Mode Antona Corbijna. Scénu dotvárajú dve obrazovky po bokoch a šesť veží zavesených reproduktorov.

Pódium poňaté minimalisticky, hudba naopak. Je to štadiónový koncert so všetkým, čo k nemu patrí. Otvára ho

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Hudba

Kultúra

Teraz najčítanejšie