Denník N

Cannes 2023: Oceneniami pre víťazné filmy festival potvrdil svoju objaviteľskú povesť

Víťazné filmy: Holokaust cez príbeh rodiny veliteľa koncentračného tábora Osvienčim a Sandra Hüller v Anatómii záujmu. Foto - Festival Cannes
Víťazné filmy: Holokaust cez príbeh rodiny veliteľa koncentračného tábora Osvienčim a Sandra Hüller v Anatómii záujmu. Foto – Festival Cannes

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Kto podrobnejšie sledoval súťažné filmy na filmovom festivale v Cannes, videl po vyhlásení výsledkov medzinárodnej poroty navyše ešte jednu veľkú víťazku – je ňou nemecká herečka Sandra Hüllerová. Vďaka tomu, že hrala hlavnú úlohu vo filme Anatómia pádu, ocenenom Zlatou palmou, a zároveň vo filme Zóna záujmu, ocenenom druhou hlavnou cenou Grand Prix. Oba filmy sú pomerne náročné na sledovanie, ale nie sú komplikované v tom zmysle, že by neboli prístupné pre bežného diváka. Majú mnoho rovín a predovšetkým nútia diváka k diskusiám. To, že sa v hlavnom programe objavili takéto filmy, bol nápadný spoločný znak mnohých tohtoročných diel v Cannes.

Názov Anatómia pádu by sa dal v metaforickom zmysle použiť na mnoho ďalších súťažných filmov. Filmy sa často venovali zániku alebo pádu rôznych postáv, príbehov, prípadne historickým etapám smerujúcim k zániku, pričom potom nasledoval vznik niečoho nového, prinajmenšom v mysli diváka.

Príbeh Anatómie pádu (Anatomie d´une chute) rieši primárne doslovne presne túto situáciu – na bielom snehu nájdu

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Filmy

Kultúra

Teraz najčítanejšie