Denník N

Petržalka sa začne ešte viac meniť, keď dokončia meškajúcu električku (+ veľký prehľad zmien)

mapa – Petržalka
mapa – Petržalka

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

  • Ako sa menia plány pri výstavbe v centrálnej osi Petržalky po tritisíc pripomienkach a piatich petíciách.
  • Napríklad Chorvátske rameno dostane ochrannú zónu 50 metrov na každej strane, kde nebude možné stavať.
  • Mesto vysvetľuje, že okolo električky bude menej bytoviek a viac zelene.
  • Stavenisko petržalskej električky vyzerá aj po veľkom meškaní na viacerých miestach opustene.

Predĺženie električkovej trate v Petržalke sa stavia už viac ako 555 dní a v polovici mája uplynul ďalší termín, ktorý iba zvýrazňuje jej meškanie. Práce by mali byť podľa aktuálneho harmonogramu hotové budúci rok v septembri.

Starosta Petržalky Ján Hrčka a predseda mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler odhadujú, že po trati začnú premávať električky až v roku 2025.

Ako bude vyzerať Petržalka o 30 rokov

Električková trať je úzko spätá s rozvojom Petržalky na najbližšie desaťročia. Centrálnou osou malo podľa plánov ešte z čias socializmu viesť metro, z toho neostalo nič, no prichádza moderná električka.

Foto N – Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Mestskou dopravou sa dnes po tejto najväčšej mestskej časti s vyše 110-tisíc obyvateľmi ľudia vozia iba autobusmi, električka zatiaľ jazdí len na okraj Petržalky cez Starý most.

Keď trať dokončia, má prepojiť celú Petržalku naprieč zo severu na juh, čo by znamenalo rýchlejšiu a aj zelenšiu dopravu pre viac ľudí.

Pre developerov a mesto to zároveň otvára nové možnosti výstavby v okolí Chorvátskeho ramena, ktoré z veľkej časti trať kopíruje.

V posledných rokoch vznikla urbanistická štúdia rozvojovej osi Petržalky, ktorá navrhuje, kde by mali byť stavby, parky a cesty. K tejto štúdii prišlo od verejnosti viac ako tritisíc pripomienok a vzniklo päť petícií, podľa ktorých sa menila. Štúdia bude slúžiť ako podklad na nový územný plán Bratislavy, na ktorom magistrát pracuje už niekoľko rokov.

Tieto zmeny opíšeme, začneme však nosným systémom MHD – električkou –, ktorá je počiatkom veľkých zmien.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Bratislava

Developeri v Bratislave

Doprava v Bratislave

Slovensko

Teraz najčítanejšie